سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: موضع واشینگتن این است که رئیس جمهور سوریه هیچ نقشی در آینده سیاسی سوریه ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، "جف راتکه" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود گفت: دیدگاه ما درباره بشار اسد تغییر نکرده است. 

جف راتکه در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد "جان کری" ،وزیر خارجه آمریکا، به رئیس ائتلاف معارضان سوری برای پذیرش اسد در مرحله کنونی ادعا کرد: من دربارهٔ چنین پیشنهادی که شما اشاره کردید هیچ اطلاعاتی ندارم. من این را به هیچ وجه تائید نمی‌کنم. موضع ما همیشه این بوده است که اسد هیچ نقشی در آیندهٔ سیاسی سوریه ندارد، ما به شدت در این باره به صراحت موضع گیری داشته‌ایم. دیدگاه ما دربارهٔ اسد تغییر نکرده است. 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره سفر "ویکتوریا نولاند" معاون وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه گفت: ویکتوریا نولاند به تازگی از مسکو بازگشته است، اما دربارهٔ جزئیات تک تک دیدارهای او چیزی نمی‌دانم. تمرکز سفر وی روی تحولات اوکراین بود. ما تمایل داریم که توافقنامهٔ مینسک اجرا شود. 

سخنگوی وزارت امور خارجهٔ آمریکا در پاسخ به پرسشی دربارهٔ شهر رمادی عراق گفت: دولت عراق روند تحکیم و سازماندهی دوبارهٔ نیروهای خود را آغاز کرده است تا برای بازپس گیری رمادی، عملیاتی را آغاز کند.

وی افزود: نخست وزیر عراق روز سه شنبه جلسهٔ کابینه برگزار کرد. در این جلسه، شورای وزرای عراق از اقدامات نخست وزیر عراق در استان انبار از جمله استفاده از نیروی مردمی بسیج که تحت فرماندهی فرماندهٔ کل در عراق باشند، حمایت کرد. ما از نخست وزیر عراق و شورای وزرای او حمایت می‌کنیم. 


راتکه درباره وضع مسلمانان روهینگیا هم گفت: ما همچنان نگران وضع هستیم و ازکشورهای منطقه می‌خواهیم که با یکدیگر کار کنند و جان مهاجران در دریا را نجات دهند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: سازمان بین المللی مهاجرت و چند نهاد بین‌المللی دیگر بیانیهٔ مشترک صادر کردند. ما از این بیانیهٔ مشترک حمایت می‌کنیم و از کشور‌ها می‌خواهیم که طرح نه ماده‌ای را مورد حمایت قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۵:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
بايد تا جان داريم مرگ بر امريكا را مرتب تكرار و تكرار بكنيم تا جهانيان اين جنايتكاران را كه جديدا" داعش را در منطقه براه انداختند و مجوز هر كار غير انساني را به او داده اند را بخوبي بشناسند بايد اين داعش را بسمت كشورهاي حامي او سوق داد تا آنها هم مزه اين نا آرامي ها را بچشند.
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۲:۰۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
دیدگاه شما بخوره تو سر خودتون
-
مهدی الف
۱۲:۰۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
به جهنم که تغییر نکرده، شما چه کاره اید ای ملعونان زمان.
آخرین اخبار