کاتب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

بررسی بودجه‌های مصرفی وزارت بهداشت در کمیسیون برنامه و بودجه/ میزان پرداخت سرانه درمان توسط مردم نسبت به سال 92 هفت درصد کاهش داشته است

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی عملکرد وزارت بهداشت در مورد بودجه‌های مصرفی این وزارتخانه با حضور معاونان این وزارتخانه در جلسه این کمیسیون خبر داد.

بررسی بودجه‌های پرداختی به وزارت بهداشت در کمیسیون برنامه و بودجه«غلامرضا کاتب» سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ در تشریح جلسه کمیسیون متبوع خود گفت: معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف بررسی عملکرد این وزارتخانه در مورد بودجه مصرفی در این جلسه حضور یافتند.  
 
وی ادامه داد: بودجه وزارت بهداشت در سال ۹۳، ۲۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۲ رشد دو برابری داشت.  
 
نماینده گرمسار تاکید کرد: در سال ۹۲ هزینه‌ای که از جیب مردم برای درمان پرداخت می‌شد، حدود ۶۰ درصد بود که در سال ۹۳ حدود ۷ درصد کاهش داشت، اما این رقم نسبت به پرداخت ۱۷ درصدی مردم در دنیا برای درمان فاصله زیادی دارد.  
 
کاتب افزود: قرار شد در برنامه ششم توسعه پول پرداختی از جیب مردم برای درمان به زیر ۲۰ درصد برسد.  
 
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی که از بحث هدفمندی یارانه‌ها باید به وزارت بهداشت پرداخت می‌شد که تاکنون ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تاکنون به این وزارتخانه ارائه شده است.  
 
وی همچنین بیان داشت: طبق مصوبات گذشته قرار بود یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت داده شود که در سال ۹۳ به صورت ماهانه ۲ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.  
 
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: قرار است در جلسه هفته آینده این کمیسیون در روز سه‌شنبه نیز این موضوع مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.  
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.