وزیرخارجه روسیه گفت در نشست آتی سازمان همکاری شانگهای که در اوفا مرکز باشقیرستان برگزار می شود، عضویت ایران در این سازمان منطقه ای بررسی خواهد شد.


به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در مصاحبه با روسیسکایا گازتا گفت: ایران مدت ها پیش درخواست عضویت در سازمان همکاری شانگهای را ارائه کرده است؛ از آنجاییکه یکی از شرایط عضویت در این سازمان، این است که کشور درخواست کننده، تحت تحریم های سازمان ملل متحد نباشد، عضویت ایران تاکنون بررسی نشده بود.
وزیر خارجه روسیه افزود: به محض اینکه توافق هسته ای با ایران منعقد شود، هیچ مانعی برای بررسی عضویت ایران در این سازمان نخواهد بود.
لاوروف گفت تحت شرایط کنونی، روسیه پیشنهاد می کند در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در اوفا به هند و پاکستان برای پیوستن به این سازمان، چراغ سبز نشان داده شود و تصمیمی اتخاذ شود که بر اساس آن، بر آمادگی سازمان برای بررسی درخواست عضویت ایران به دنبال رفع موانع ناشی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد، تاکید شود.
وزیر خارجه روسیه افزود: با توجه به زمان تقریبی دو ماه باقی مانده تا این نشست، هنوز خیلی زود است درباره چیزی صحبت کنیم زیرا اتفاقات زیادی در این مدت، خواهد افتاد؛ ولی من بسیار تاکید دارم که این زمان برای آماده شدن وزیران شرکت کننده در این نشست و اتخاذ تصمیمات سیاسی، کافی است؛ در این نشست می توان دورنمای مناسبی از عضویت ایران در این سازمان ترسیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار