مسئول ستاد فرهنگی و نظارت استان مازندران گفت: امسال 5 قاری برتر در همایش کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بركانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: امسال 5 قاری برتر، 2 نفر از ائمه جماعات، یک نفر اساتید برجسته، یک مربی کانون تخصصی قرآن استان به همراه سرپرست گروه با حضور در همايش كشوری تكريم از خادمين تلاوت نور به ميزبانی مشهد مورد تجليل قرار می‌گيرند.

محمدفوقی، با بيان اينكه همایش کشوری تکریم خادمان طرح تلاوت نور برای نخستین بار به صورت کشوری و با حضور ائمه جماعات، اساتید و قاریان برتر طرح 7-10 خرداد ماه جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود، يادآور شد: سال گذشته 52 خادم تلاوت نور در شهرستان‌های ساری، تنكابن و بابل مورد تجليل قرار گرفتند.

وی، تبیین شاخص‌های مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات، توجه به اصل محوریت و کارامدسازی مساجد در تبیین وضع کنونی و آینده نقش مساجد در توسعه و ارتقاء فعالیت‌های قرآنی، ترسیم نقشه راه و سیاست‌های قرآنی مساجد برای نیل به مسجد طراز اسلامی و ارائه الگوی مسجد قرآنی را از اهداف برگزاری اين همايش برشمرد.

فوقي تصریح کرد: شرايط اوليه انتخاب و معرفی افراد شركت كننده در همايش تكريم از خادمين طرح تلاوت نور، حضور مستمر در طرح تلاوت نور مسجد به عنوان قاری برتر، برخورداری از حسن ظاهر و اخلاق، حداقل سن 18 و حداکثر 30 سال، تسلط در ترتیل خوانی و آشنایی با تجوید و عضو فعال کانون، مسجد از شرایط اولیه انتخاب قاریان تلاوت نور است.

وی عنوان کرد: طرح تلاوت نور به صورت مستمر در مساجد استان برگزار می‌شود، گفت: توانمندی علمی قرآنی و ترجیحا صاحب مقاله و تالیفات قرآنی، از اساتید مسلم آموزش قرآن و پیشکسوت در امر جلسه­ داری (بیش از 10 سال)، صاحب­نظر مباحث قرآنی در سطح استانی و ملی، برگزاری جلسات آموزش قرآن بطور مستمر در کانون، مسجد در طول سال (جلسات سنتی)، موثر در بحث توسعه کمی و کیفی طرح تلاوت نور و ارتباط خوب، فعال و مستمر با دبیرخانه و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از جمله شرایط انتخاب اساتید جلسات قرآن مساجد است.

وی خاطر نشان کرد: حداقل سن 20 سال، تسلط در روانخوانی، تجوید و مفاهیم قرآنی، ترجیحا حافظ 5 جزء قرآن کریم به بالا و توانمندی علمی و فرصت کافی برای اجرای طرح های قرآنی در کانون، مسجد را به عنوان شرایط لازم برای انتخاب مدیر خانه نور و کانون تخصصی قرآن برشمرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: برگزاری ، مساجد ، تلاوت ، همایش ، طرح ، ساری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.