مدیر مرکز موسیقی ارشاد به باشگاه خبرنگاران توضیح داد؛

هنوز اماکن مجوز اجرای گروه «جیپسی کینگز » را نداده است/ اجرای کنسرت «یانی» از نظر ما بلامانع است

مدیر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اجرای کنسرت گروه «جیپسی کینگز» و کنسرت «یانی» در کشور توضیح داد.

پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: گروه «جیپسی کینگز » یک گروه موسیقی سنتی اسپانیایی است که موسیقی آنها ترکیبی از موسیقی ایرانی – اسپانیایی است و وقتی گام‍‌های این موسیقی بررسی می‌شود، به نشانه‌هایی از موسیقی ایرانی برخورد می‌کنیم.

وی درباره دلایل مهمی که وزارت ارشاد اسلامی را مجاب کرد تا از دعوت این گروه به ایران حمایت کند، عنوان کرد: با بررسی شعرهای این گروه مشخص می‌شود که ارزش‌های اجتماعی در آن رعایت شده است و همچنین این گروه ماهیت ضد صهیونیستی دارد و می‌توان این موضوع را در ترانه‌های آنها نیز متوجه شد.

ارجمند در مورد زمان احتمالی ورود این گروه به ایران بیان کرد: ویزای این گروه توسط شرکت متولی برگزار کننده کنسرت آنها به ایران گرفته شده و در حال حاضر منتظر مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی هستیم.

وی در مورد این سوال که آیا شما با نیروی انتظامی صحبتی داشته‌اید تا مشکل ورود این گروه به ایران حل شود، گفت تعاملاتی با نیروی انتظامی شده و اداره اماکن هم مواردی را ذکر کرده که باید متولی برگزاری این برنامه به رعایت آنها متعهد شود.

پیروز ارجمند در مورد قیمت گذاری بلیت این کنسرت اظهار داشت: دعوت از این گروه هزینه زیادی دارد، ولی ما روی قیمت‌گذاری هم نظارت داریم و سعی می‌کنیم قیمتی تعیین شود که اکثر علاقمندان بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اینکه آیا برگزاری کنسرت «یانی» در ایران کنسل شده گفت: از نظر ما اجرای برنامه‌ یانی در ایران بلامانع است‌، چون هم آلبوم‌های او در کشور به فروش می‌رسد و هم اینکه شعرهایش به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: مشکل موجود درباره اجرای این کنسرت‌، هزینه‌ای است که شرکت دعوت کننده نمی‌تواند آن را بپردازد‌، در غیر اینصورت مانع دیگری درخصوص اجرای این برنامه در کشور وجود ندارد. 

لازم به یادآوری است که براساس اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده بود‌، پیش از این قرار بود گروه «جیپسی کینگز » اواخر اردیبهشت ماه برای اجرای کنسرت به ایران سفر کند و حتی تالار وزارت کشور نیز برای این کار در نظر گرفته شده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار