رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به بازار 5 میلیاردی تجهیزات پزشکی گفت: 60 درصد بازار تجهیزات پزشکی به صادرات اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در افتتاحیه نمایشگاه ایران‌هلث که صبح امروز (يكشنبه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد با اشاره به اختصاص بودجه 5 هزار میلیارد تجهیزات پزشکی اظهار كرد: سهم تجهیزات پزشکی در کارگاه سلامت عدد بزرگی نیست و به کمتر از 2 میلیارد دلار می‌رسد، اين در حالی است كه 60 درصد بازار تجهیزات پزشکی به واردات و 40 درصد آن نيز به تولید داخلی اختصاص پيدا كرده است كه بايد گفت شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. 

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت این تعهد را دادیم که مردم به دنبال تامین تجهیزات پزشکی نروند در سال 93 با اجرای طرح تحول سلامت میزان مراجعه مردم برای خرید تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها به کمتر از 1 درصد رسید و بیش از 99 درصد بیماران برای تامین تجهیزات پزشکی به بیرون از بیمارستان مراجعه نمی‌کنندهمچنین با اجرای طرح تحول سلامت 50 درصد هزینه‌های بستری صرف دسترسی به تجهیزات پزشکی می‌شده است و در زمینه تجهیزات پزشکی باید به استانداردهای بین‌المللی دست یافت. 

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در سال گذشته به تدریج واردات تجهیزات پزشکی از منابع کم و دست دوم را محدود کردیم و اگر کالای پزشکی در کشور مطرح می‌شود باید از منابع معتبر تهیه شود. 

وي تاكيد كرد: در یک تا دو سال آینده شاهد تحولی در زمینه تجهیزات پزشکی خواهیم بود و در این سالها بازار تحت نظارت تجهیزات پزشکی با کیفیت بالا قرار خواهیم داد همچنین انتظار داریم صنعت تجهیزات پزشکی توسعه پیدا کند. 

دیناروند با اشاره به سفر وزیر بهداشت به ژاپن بیان کرد: سفر وزیر بهداشت ژاپن برای توسعه فناوری و کمک های تکنیکی بود.توسعه صادرات به بازارهای هدف می‌تواند ایران را از سرمایه‌های تکنولوژی تجهیزات پزشکی بهره‌مند سازد و این مساله در دست اقدام است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار