معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای حل مشکلات خدمات رسانی در ترافیک بزودی آمبولانس‌های موتوری به کلان شهرها وارد می‌شوند.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با اشاره به آمبولانس‌های موتوری در کلان شهرها اظهار کرد: ما در کلان شهر و شهرهای بالای 500 هزار نفر بویژه در ساعات اوج ترافیک با مشکل جدی دسترسی آمبولانس‌ها به مناطق مختلف شهری برای نجات جان بیماران و انتقال مصدومین و بیماران اورژانسی مواجه هستیم، به همین منظور برای حل این مشکلات قرار است به زودی آمبولانس موتوری را در کلان شهرها راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: در این طرح موتورسیکلت‌های مجهز به تجهیزات پزشکی با حضور تکنسین‌های ورزیده که در نقاط استراتژیک شهر مستقر هستند، با تماس تلفنی شهروندان به محل مورد نظر اعزام می‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هدف نهایی این طرح راه اندازی 517 آمبولانس موتوری در12 شهر با جمعیت بیش از 500 هزار نفر است که امیدواریم بتوانیم به بخشی از این هدف تا پایان سال 94 دست پیدا کنیم.

آقاجانی ادامه داد: کاهش زمان رسیدن تکنسین‌های اورژانس به بالین بیمار، افزایش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در ساعات پیک ماموریت‌ها و کاهش ماموریت آمبولانس‌های خودرویی از اهداف  عمده این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: آمبولانس موتوری در برخی از کشورهای پیشرفته در حال استفاده است و امیدواریم در ایران نیز از این وسیله موثر برای سرعت بخشیدن به اقدامات حیات بخش پزشکی برای نجات جان بیمار استفاده کنیم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار