معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی، آمریکایی‌ها را پرچمدار جاهلیت مدرن دانست و گفت: این جاهلیت با بصیرت ملت‌ها از میان می‌رود.

آمریکایی‌ها پرچمدار جاهلیت مدرن هستند/ جاهلیت مدرن با بصیرت ملت‌ها از میان می‌رود
"کاظم انبارلویی"، معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جاهلیت مدرن گفت: هزار و چهارصد سال پیش پیامبر اکرم(ص) در روز مبعث، پیام الهی اسلام را برای مقابله با جاهلیت آن روز به میان جامعه آوردند که همان پیام علم، دانش و آگاهی برای خروج انسان‌ها از ظلمت و حرکت به نور بود.

وی در ادامه افزود: بعد از گذشت 14 قرن می‌بینیم آن جاهلیتی که در زمان پیامبر اکرم(ص) وجود داشت به شکل جدیدی بازتولید شده است با این تفاوت که اکنون آمریکایی‌ها پرچمدار جاهلیت مدرن در جهان به شمار می‌روند. 

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: آمریکا ده‌ها هزار انسان را در هیروشیما و ناکازاکی با شلیک یک بمب هسته‌ای نابود کرد و اکنون هواپیماهای عربستانی با حمایت آمریکا سرزمین یمن را شخم می‌زنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ملت فلسطین را از سرزمین خود بیرون کرده‌ است و آنانکه مانده‌اند در زندان شکنجه می شوند اضافه کرد: این رژیم اشغالگر به غزه و لبنان حمله می‌کند و با بمب‌های نامتعارف این مناطق را به آتش می‌کشد، زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ هستند و اینها تصاویری از جاهلیت مدرن در عصر حاضر است. 

انبارلویی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با پرچمداری جوانان مسلمان و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به جنگ جاهلیت مدرن رفته‌ است اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران انسان‌ها را به سمت آگاهی، علم و عدالت‌ فرا می‌خواند به همین دلیل ملت و دولت جمهوری اسلامی مورد عناد قدرت‌های بزرگ قرار گرفته‌ و آنان به بهانه فعالیت هسته‌ای در برابر ملت و دولت ما صف‌آرایی کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که می‌توان در نیم قرن اخیر از آن به عنوان تجربه علمی یاد کرد این است که ملت ما در این مدت حرکت روبه جلویی داشته‌ است و از راه آگاهی بخشی در جهان باعث برهم خوردن معادلات قدرت در جهان شده است، بدون شک این جاهلیت مدرن با آگاهی بخشی و بصیرت ملت‌ها از میان خواهد رفت.

گفتنی است؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز شنبه(27 اردیبهشت ماه) در دیدار با جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از درس‌های بعثت برای مقابله‌ی هوشیارانه با جاهلیت مدرن امروز که بسیار خطرناک‌تر و مجهزتر از جاهلیت قبل از اسلام است، استکبار و در رأس آن آمریکا را عامل اصلی شکل‌گیری «جاهلیت مدرن» دانستند و گفتند: تجربه‌۳۵ سال گذشته‌ جمهوری اسلامی ایران، نشان داده است که امت بزرگ اسلامی با حفظ دو اصل «بصیرت» و «عزم و همت» می‌تواند در مقابل این جاهلیت بایستد و آن را شکست دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار