رئیس جمهور چین همزمان با افزایش تلاشها برای حل مناقشه جزایر واقع در دریای جنوبی چین اعلام کرد روابط این کشور با آمریکا پابرجا باقی می ماند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، "شی جین پینگ،" رئیس جمهور چین امروز در گفتگو با "جان کری،‌" وزیر امور  خارجه آمریکا اعلام کرد مشتاقانه به دنبال تقویت روابط دو کشور است؛ به گونه ای که منافع دو طرف حفظ شود.

جان کری در حالی به چین سفر کرد که نگرانی های امنیتی در خصوص جاه طلبی های دریایی پکن شدت می گیرد. فیلیپین و ویتنام دو کشوری هستند که در ماه های گذشته با حمایت آمریکا به مقابله با پکن در خصوص جزایر مورد مناقشه برخاسته اند.

روز گذشته کری از چین خواست برای کاهش تنشها در دریای جنوبی چین اقدامات لازم را به کار گیرد. "وانگ ئی،" وزیر امور خارجه چین نیز پیشتر اعلام کرده بود عزم پکن برای حفاظت از منافع خود در منطقه بسیار جدی است.

وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در پکن با رهبران ارشد چین دیدار کرد. چین ادعای مالکیت 90 درصد از دریای جنوبی این کشور را مطرح کرده است. این درحالی است که ویتنام، فیلیپین،‌مالزی و برونئی هر یک خواهان مالکیت بخش هایی از این دریا هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، امریکا ، دریا ، مناقشه ، جان ، کری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار