اندیشکده "گلوبال ریسرچ" در گزارشی نوشت، جاه‌طلبی هسته‌ای اسرائيل با همکاری آمريکا جهان را ناامن کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ اندیشکده "گلوبال ریسرچ" در پایگاه اینترنتی خود نوشت: به دنبال ناتوانی سال های اخیر جامعه بین المللی در زمینه مجبورکردن اسرائیل به ارائه توضیح در مورد زرادخانه هسته ای خود و قبول نظارت سازمان بین المللی انرژی اتمی، دور از انتظار نیست که برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان سعودی و امارات عربی متحده همچنین ترکیه و احتمالا مصر نیز درصدد دستیابی به توانایی ساخت سلاح های هسته ای از طریق غرب - فرانسه یا آمریکا - یا پاکستان و روسیه برآیند.  

"آنتونی بلچمبرز" در این تحلیل افزود برخی مذاکرات در زمینه همکاری های هسته ای آغاز شده است و به زودی فرزندان ما در دنیایی زندگی خواهند کرد که در هر لحظه از هر روز امکان دارد به خاکستر تبدیل شوند.

به اعتقاد نویسنده این حادثه شوم نتیجه فاجعه بار بلندپروازی های هسته ای اسرائیل است که دولت های آمریکا هم از زمانی که اسرائیل جان اف کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا را در سال 1963 در زمینه مقاصد هسته ای واقعی خود فریب داد، در آن سهیم بوده اند.    

این واقعیت تلخ جهان امروز ما است و اگر بر این باورید که این مسئله خیلی هشدار دهنده نیست، کافی است تنها 15 دقیقه در مورد این موضوع در صفحات برخی از نشریات معتبر مانند نیویورک تایمز، واشنگتن پست، گاردین، فایننشال تایمز، فارین افرز یا حتی ویکیپدیا جستجو کنید. 

زندگی کردن در جهانی که هر لحظه امکان اشاعه سلاح های هسته ای در آن وجود دارد، به غیر از آن که یک واقعیت است، کابوس هم به شمار می رود.  اما اعتراف می کنم آسانتر این است که اصلا به جهانی که در آن این احتمال وجود دارد که حکومت های دموکرات یا دیکتاتور یا دولت هایی که سلاح هسته ای در اختیار دارند، ما را نابود سازند، فکر نکنیم. 

به همین دلیل است که سران جهان مانند اوباما، مرکل، اولاند و شی جین پینگ هم از پرداختن به این موضوع خودداری می کنند و این در حالی است که در خفا به گسترش  زرادخانه های هسته ای خود می پردازند.   



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار