انصاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

تهران زیرساخت‌های لازم افزایش جمعیت را ندارد

عضو شورای شهر گفت: تهران زیرساخت‌های لازم افزایش جمعیت را ندارد و باید کیفی‌سازی جمعیت مورد توجه قرار بگیرد.

 غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر در گفت و گو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره تشکیل ستاد مدیریت بحران برای افزایش نرخ باروری در شهر تهران اظهار کرد: مسئله جمعیت باید به صورت چند جانبه مورد بررسی قرار بگیرد و کیفی‌سازی جمعیت نیز باید مورد توجه باشد و البته دغدغه مقام معظم رهبری نیز همین بوده است. 

وی با اشاره به رشد جمعیت در سال‌های اول انقلاب افزود: متأسفانه در اوایل انقلاب به‌طور جدی با رشد جمعیت مواجه بودیم اما دهه بعد به دلیل سیاست‌های بهداشتی مورد کنترل قرار گرفت که همین امر بحران‌های جدی برای کشور به وجود آورد و کشور را به سوی سالمندی سوق داد.

عضو شورای شهر ادامه داد: رشد کیفی جمعیت مورد نظر برنامه‌ریزان و نظام قرار گرفته است. 

انصاری با اشاره به مهاجرت‌های اجتناب‌ناپذیر به تهران تأکید کرد: مهاجرت‌های اجتناب‌ناپذیر در 3 دهه گذشته و رشد غیرقابل توجیه و غیرکارشناسی در مناطق غیرمرکزی، ترافیک، بافت ناهمگون شهری، سیاست‌های انقباضی اقتصادی از جمله معضلاتی است که شهر در حال حاضر با آن دست به گریبان است و رشد جمعیت باید با دقت نظر بیشتری مورد توجه قرار گیرد. 

وی با اشاره به جنبه‌های رشد کیفی جمعیت تصریح کرد: آموزش و بهداشت جنبه‌های مثبت افزایش جمعیت را مورد توجه قرار بدهیم تا با بحران‌های اجتماعی و زندگی غیرکیفی در آینده مواجه نشویم.

انصاری با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسب در تهران نداریم گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های مناسبی در تهران برای افزایش جمعیت نداریم و آب، آلودگی هوا از معضلات مهم پیش روی نسل آینده است و به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز باید توجه شود. 

انصاری در پایان گفت: ستاد تخصصی باید شکل بگیرد تا مسئله افزایش جمعیت از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد تا شرایط جمعیت مولد در کشور ایجاد شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
كلا ايران با توجه به وضعيت جغرافيايي و آب و هوايي ظرفيت جمعيت با زندگي استاندارد بيش از سي ميليون نفر را ندارد . بعضي مسولين با استناد به اينكه ايران كشور بزرگي است و ظرفيت جمعيت بيش از اين را دارد اصلا به اين فكر نمي كنند كه جمعيت كاسه بشقاب يا كالا نيست كه شما فقط دنبال قفسه براي چيدن آنها باشي!!!!.اين جمعيت رفاه مي خواهد و از عوامل رفاه داشتن آب ، مسكن ، جاده و همچنين طبيعت مناسب است.
آخرین اخبار