دو فوریت طرح افزایش تعداد اعضای ستاد هماهنگی انجمن شورایاری‌ها به دلیل عدم موافقت اکثر اعضا به یک فوریت تبدیل شد.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اعضای شورای در جلسه علنی امروز شورای شهر به بررسی نظرات خود در رابطه با دو فوریت طرح افزایش تعداد اعضای ستاد هماهنگی انجمن شورایاری‌های شورای اسلامی شهر تهران از 5 نفر به 11 نفر پرداختند.  
 
احمد دنیا مالی ضمن موافقت با این طرح آخرین اصلاحیه در خصوص موضوع ستاد شورایاری ها را مرتبط با 11 سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: علی‌رغم قانونی بودن این اصلاحیه و تصویب آن در شورای اول اما باید گفت: با توجه به افزایش دو برابر اعضای شورا و نیز کمیسیون‌ها در شورای چهارم لازم است تعداد اعضای انجمن های شورایاری‌ها نیز افزایش یابد.  
 
مجتبی شاکری، ضمن مخالفت با این افزایش افزود: چرا که افزایش تعداد کمیسیون‌ها به معنای تصمیم گیری بهتر نیست.  
 
وی  با بیان اینکه شورایاری‌ها به جهت برخورداری از اساسنامه وآئین‌نامه‌ اجرایی از کفایت لازم برای تصمیم گیری برخوردارند اظهار داشت: تجربه سمن‌ها به خوبی ثابت نموده که اعضای شورای شهر با توجه به عضویت در کمیسیون‌ها و مراکز مختلف قادر به شرکت در جلسات این چنینی نیستند.  
 
*افزایش تعداد اعضاء انجمن شورایاری‌ها مشکل‌ساز می‌شود
 
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر خاطر نشان کرد: افزایش تعداد اعضاء شورایاری‌ها نه تنها سبب کاهش مشکلات نخواهد شد بلکه به نوعی افزایش مسائل ومشکلات را نیز به دنبال خواهد داشت.  
 
محسن پیرهادی عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در مخالفت با این طرح بابیان اینکه افزایش تعداد اعضا نتیجه وخروجی را سخت‌تر خواهد کرد اظهار داشت: این افزایش‌ها باید در راستای ماموریت و کیفیت خدمات صورت پذیرد ضمن اینکه عدم رسیدگی اعضای شورای شهر به سایر فعالیت‌های تعریف شده برای آنها یکی از نتایج توسعه تشکیلات است.  
 
غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه شورایاری‌ها از حساسیت بالایی برخوردارند افزود: چرا که وظایف نظارتی شورای شهر به بخشی از ساکنین محلات تهران در غالب شورایاری‌های تنفیذ شده است.

وی افزایش تعداد اعضای ستاد انجمن‌های شورایاری‌ها را معقول دانست و گفت: اما فوریت این طرح با توجه به نتیجه انتخابات باید سریع تر تعیین و تکلیف شود.

رضا تقی‌پور سخنگوی  شورای اسلامی شهر تهران نیز در  مخالفت با این طرح با بیان اینکه به دلیل عدم ارتباط این طرح با انتخابات شورایار‌ها فوریت مطرح نیست اظهار داشت: افزایش تعداد  اعضا نیز تنها سبب ایجاد مشکل  در جلسات خواهد شد.

*افزایش تعداد اعضای انجمن‌ شورایاری‌ها تصمیم گیری را مبتنی بر خرد جمعی خواهد یافت

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران دلایل خود در رابطه با افزایش تعداد اعضای ستاد هماهنگی انجمن‌ شورایاری‌ها را کارشناسی و تخصصی عنوان کرد و گفت: چرا که به دلیل عدم حضور برخی از این اعضای پنج نفره افزایش تعداد از پنج نفر به یازده نفر سبب خواهد شد که حداقل نیمی از اعضا در جلسات حضور یافته و تصمیم گیری‌ها مبتنی بر خرد جمعی شود.
حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این طرح اظهار داشت: با توجه به تعدد و فراوانی اقدامات در  دست اجرای اعضای شورا افزایش تعداد اعضای ستاد  هماهنگی انجمن شورایاری‌ها تنها عدم رسیدگی اعضای شورای شهر به سایر فعالیت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است؛ در پایان اظهارات اعضا در رابطه با بررسی دو فوریت طرح افزایش تعداد اعضا ستاد هماهنگی انجمن شورایاری‌های شورای اسلامی شهر تهران این طرح به دلیل موافقت کمتر از دو سوم حاضرین جلسه از دو فوریت خارج و قرار شد با رای و موافقت بیش از یک دوم اعضای حاضر در جلسه به صورت یک فوریت در جلسه بعدی شورا بررسی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار