حال و هوای شهر مقدس قم در روز مبعث پیامبر گرامی اسلام غرق در سرور و شادي بود و زائران حرم مطهر نیز با دست گرفتن شاخه های گل عید مبعث جد بزرگوار حضرت فاطمه معصومه (س) را به ایشان تبریک گفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان قم، شهر مقدس قم که روز 27 رجب مامن عاشقان پیامبر اکرم بود حال و هوای زیبایی به خود گرفته و مردم این شهر از روزهای قبل خودشان را برای روز مبعث آماده کرده بودند.

شب گذشته مردم ولایت مدار قم با آذین بندی و چراغانی خیابان ها به استقبال روز مبعث پیامبر رفتند، تمامی اقشار این شهر به نوبه خود سعی در ابراز ارادت خود به پیامبر گرامی اسلام داشتند.

جوانان زیادی این روز را برای روز پیوند زناشویی خودشان انتخاب کردند و به شادی و سرور پرداختند.مغازه داران و کسبه شهر هم با پرچم های سبز و چراغانی کردن سر در مغازه ها و با پخش شربت و شیرینی این روز بزرگ را جشن گرفتند.

 اماکن مذهبی شهر مقدس قم از جمله بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) ميزبان جشن ها و مراسم های مختلف زیادی در صحن های حرم مطهر بود و مردم مهمان نواز قم به مسافرانی که به شهر مقدس قم سفر کرده بودند این روز را تبریک گفتند همچنين زائران حرم مطهر نیز با دست گرفتن شاخهای گل عید مبعث جد بزرگوار حضرت فاطمه معصومه (س) به ایشان تبریک گفتند.

مسجد مقدس جمکران که آرامگاه جان منتظران مهدی(عج) است شب گذشته مملو از زائران و عاشقان رسول الله بود، کارشناسان مذهبی در سخنرانی هایی فضایل و خصوصیات شخصیتی حضرت محمد(ص) را بیان کردند.طلبه های خارجی مقیم قم نیز در کنار مردم شهر مقدس قم در برگزاری جشن مبعث پیامبر خوبی ها تلاش کردند.

انتهای پیام/د  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.