مصطفی رحماندوست گفت: وسایل ارتباط جمعی باعث شده تمام زمان ما حتی مواقعی که باید در کنار خانواده باشیم، هدر برود.

مصطفی رحماندوست نویسنده کتاب کودکان در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور هنرمندان در نمایشگاه بین المللی کتاب و اهمیت حضور آنها جهت ترویج مفاهیم کتابخوانی گفت: به نظر من از هر راهی که بتوان توسط آن مخاطبان را به مطالعه تشویق و ترغیب کرد، باید استفاده کنیم.

وی افزود: مشکل برنامه‌ها این است که در واقع نمی‌دانیم چه تأثیری می‌گذارد چون بلافاصله بعد از اتمام برنامه‌ها همه چیز پایان می‌پذیرد. ای کاش بخشی از هزینه‌های این برنامه‌ها را برای ارزیابی بعد از نمایشگاه می‌گذاشتند تا با توجه به نقاط ضعف و قوت امسال، تغییراتی در سیستم برگزاری برای سال آینده ایجاد شود.

وی افزود: امسال در گوشه‌ای از نمایشگاه مکان تفریحی بوجود آمده که ناخودآگاه تأثیرات خوبی خواهد گذاشت اما کاش تمهیداتی اندیشه می شد که روی این تأثیرات مطالعه شود.

رحماندوست در خصوص استفاده بعضی از ابزار‌های الکترونیکی جدید به جای کتاب گفت: تغییراتی که نوع کتاب پیدا کرده، از زمانی که دست نوشته‌ها روی پوست آهو بود تا الان را شامل می‌شود این ابزار‌های رسانه‌ای هم تغییر جدیدی است که در سیستم ارائه مطالب کتاب تولید شده‌اند ولی طبق مطالعات جهانی کتابهای کاغذی هیچ وقت مشتریهای خود را از دست نمی‌دهند.

وی افزود: از طرفی خوشحالم که یک عده کتابخوان از طریق تبلت و ... به جمع مطالعه‌کننده‌ها اضافه شده‌اند ولی از طرفی اگر ما فرهنگ درست استفاده کردن از وسایل مدرن را نداشته باشیم به مشکل بر می‌خوریم.

رحماندوست ادامه داد: استفاده ناصحیح از وسایل مدرن ارتباط جمعی باعث شده تمام زمان ما حتی مواقعی که باید در کنار خانواده باشیم هدر برود.

این شاعر همچنین گفت: امیدوارم استفاده از تبلت جزو ساعتهای مطالعه ما شود و این  وسایل جلوی ارتباطات رودرروی ما را نگیرد.

رحماندوست در پایان خاطر نشان کرد: دوست دارم از دو بخش کتابخوانی سنتی و جدید به صورت منطقی و صحیح استفاده کنم.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار