شیخ "صباح خالد" نشست کمپ دیوید را مفید توصیف کرد و گفت در این نشست راه های تقویت نقش کشورهای عربی خلیج فارس در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش بررسی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه " قبس" کویت، وزیر خارجه کویت در گفتگو با خبرگزاری (کونا) نتایج نشست کمپ دیوید را مفید توصیف کرد و گفت در این نشست، راه های تقویت نقش کشورهای عربی خلیج فارس در ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش بررسی شد. 

شیخ "صباح خالد" نتایج نشست کمپ دیوید را مفید توصیف کرد و گفت دو طرف در این نشست صراحتا درباره مهمترین مسائل منطقه، شیوه های دستیابی به راه حل های صلح آمیز و تقویت امنیت و ثبات منطقه صحبت کردند. 

وی اشاره کرد، در نشست کمپ دیوید راه های تقویت نقش کشورهای عربی خلیج (فارس) در ائتلاف بین المللی ضد داعش، به رهبری آمریکا و راه های مقابله با پدیده تروریسم و قطع حمایت های مالی از آن بررسی شد. 

وزیر امور خارجه کویت در ادامه افزود: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرد کشورش به امنیت، ثبات، رشد و شکوفایی منطقه پایبند است. آمریکا قدرت جهانی به شمار می رود و عضو شورای امنیت است. ما از تبادل دیدگاه و بررسی ها درباره عمیق کردن شراکت با آن استفاده می‌کنیم. 

شیخ صباح الخالد، روابط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را با آمریکا، قوی و پایه و اساس آن را همکاری و شراکت راهبردی دانست.

وی  افزود: توافق شد تا نشست هایی در این سطح در منطقه صورت گیرد. هدف از این نشست ها بررسی راه های افزایش همکاری در زمینه های مختلف و تقویت امنیت و ثبات منطقه است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار