یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اظهارات اوباما مبنی براینکه ایران با بازرسی‌هایی روبه رو خواهد شد که نظیر نداشته‌اند، گفت: هدفی که اوباما از طرح چنین مسائلی دارد این است که بتوانند در پاسخ به طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای بگوید که ما امتیازهای زیادی از این مذاکرات گرفته‌ایم و این اظهارات تماما در راستای رقابت‌های داخلی است.

قبصثقبصقثبصقبل

"حسن لاسجردی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اوباما مبنی براینکه ایران با بازرسی‌هایی روبه‎رو خواهد شد که نظیر نداشته‌اند، اظهار داشت: موضوع بازرسی‌ها باید براساس NPT و یا پروتکل الحاقی باشد.

وی ادامه داد: اگر موضوعی غیر از این دو بازرسی نامبرده مطرح شود، قطعا جنبه تبلیغاتی خواهد داشت.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: بازرسی‌های آژانس باید در مجموعه قوانین مطروحه صورت گیرد به طوری که آن‌ها اعلام بازرسی کرده و ایران شرایطی را برای این بازرسی فراهم کند، از سوی دیگر در پروتکل‎الحاقی بازرسی‌های ویژه و بدون هماهنگی مطرح است و تاکید آن‌ها نیز دقیقا روی این موضوع است.

لاسجردی در پایان خاطر نشان کرد: هدفی که اوباما از طرح چنین مسائلی دارد این است که بتواند در پاسخ به طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای بگوید که ما امتیازهای زیادی از این مذاکرات گرفته‌ایم و این اظهارات تماما در راستای رقابت‌های داخلی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار