حقیقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تصویب «طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای» تحقیری برای اروپا است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تصویب این طرح تحقیری برای اروپاست چرا که نشان می‌دهد نتیجه مذاکرات مقامات اروپایی هر چه باشد باید به تصویب کنگره آمریکا برسد که این خود نوعی پیام برای اروپاست.

"منصور حقیقت‌پور" در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای با ایران اظهار داشت: وجود چندگانگی مدیریت یکی از مشکلات ایالات متحده است که این روزها بیشتر خود را نشان می‌دهد. 

وی ادامه داد: دولتی نماینده مشخص می‌کند تا در مذاکرات هسته‌ای شرکت کرده و به نمایندگی از آن کشور به رایزنی بپردازد اما با وجود ورود سنای آن کشور به این مقوله، کار پیچیده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: اگر قرار بود همه چیز به نظر کنگره آمریکا بستگی داشته باشد باید از همان ابتدا نماینده‌ای از کنگره در مذاکرات شرکت می‌کرد.

حقیقت‌پور در پایان خاطر نشان کرد: تصویب این طرح تحقیری برای اروپاست چرا که نشان می‌دهد نتیجه مذاکرات مقامات اروپایی هر چه باشد باید به تصویب کنگره آمریکا برسد که این خود نوعی  پیام برای اروپاست، البته روسیه و چین نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نظارت ، طرح ، کنگره ، ایران ، تصویب ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار