فیلم محمد (ص) برای من به منزله ی دانشگاهی بزرگ بود که از صبح تا شب در آن جا می آموختم

محمد فوقانی عکاس فیلم محمد (ص) در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در نمایشگاه عکاسان سینما ،در خصوص این فیلم گفت: فیلم محمد (ص) برای من به منزله ی دانشگاهی بزرگ بود که از صبح تا شب در آن جا می آموختم و حضور مجید مجیدی و استرارو فیلمبردار ایتالیایی دلگرمی زیادی برای من و گروه محسوب می شد.

وی افزود: اگر انرژی ، نشاط و زندگی در این عکس ها دیده می شوند ،تمام آن را مدیون تک تک اعضای گروه هستم که به علت همکاری و تعامل خوبی که داشتیم باعث شد این انرژی و حس ها پشت عکس ها نهفته شوند.

فوقانی با اشاره به عکاسی تصریح کرد: عکاسی فیلم فقط عکس گرفتن نیست و پیچدگی هایی مثل داشتن ارتباط گسترده با عوامل کار از قبیل گریمور، نورپرداز،کارگردان،فیلم بردار و ... دارد که در نتیجه ی این ارتباطات است که یک عکس حرفه ای درست و تآثیر گذار ایجاد می شود.
وی ادامه داد: در همه ی کارهایم تلاش میکنم تا اثر حرفه ای را ارائه دهم و در خصوص پروژه ی بزرگ محمد"ص" نیز تمام سعی من بر این بوده که تمام تجربیاتم از کار های قبل را استفاده و پیاده کنم.

این هنرمند در خصوص اهمیت کار عکاس سینما گفت: بخش عکس در یک اثر به عنوان تبلیغ آن فیلم است و به نوعی همه ی سرمایه ی تهیه کننده دست عکاس است ، زیرا این عکس ها هستند که ابتدا موضوع کار را به مخاطب می رسانند؛ به همین دلیل این یک هنر پیچیده ، دقیق و حرفه ای است که از تمام شاخه های عکاسی متمایز است ، چرا که عکاس باید روانشناسی ، سلایق مردم و مطبوعات را بداند تا کار ی ارائه دهد که بتواند با همه ارتباط برقرار کند و در اصل عکاس یک فیلم سفیر آن محسوب می شود.

وی افزود: وقتی نگاهی شاعرانه و عاطفی همراه با عشق و علاقه پشت یک کار باشد ، مخاطب هم به آن جذب می شود، همانطور که عکاسی در این پروژه ی ملی و جهانی به طور یقین و طبیعی نمی توانست توسط یک نفر انجام شود و این اتفاق به لطف نام حضرت محمد (ص) بود که توانستم تک تک فریم ها را عکاسی و ثبت کنم.

فوقانی در خصوص این نمایشگاه تصریح کرد: این اتفاق کمک بزرگی به شناخته شدن و آشنایی مردم با این هنر و شاخه ی عکاسی است که باید به صورت های دیگر نیز مداومت داشته باشد؛ همچنین خبرگزاری ها هم با پرداخت بیشتر به عکس حرفه ای فیلم می توانند تآثیر بسزایی در گسترش و توجه به این هنر داشته باشند .

این عکاس باسابقه سینما خاطر نشان کرد: با وجود همه ی مشکلات ، به همت انجمن عکاسان سینمایی شرایطی فراهم شد تا رقابت سالم و سازنده ای بین عکاسان صورت بگیرد و آن ها را دور هم جمع کند مسئولان نیز طی جلسه ای قرار شد کمیته ای به نام امنیت شغلی را ایجاد کنند و من امیدوارم این اتفاق به زودی کامل شود تا همه ی عکاسان پشتوانه ی کوچکی در این زمینه داشته باشند.  

وی در پایان گفت : حدود 7000 عکس با نگاهی به عکاسی مستند اجتماعی ، تست های گریم به همراه پشت صحنه ی فیلم محمد "ص" از این کار بزرگ ثبت شده است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار