عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نقض آتش‌بس توسط عربستان سعودی در یمن نشان‌دهنده عدم پایبندی این کشور به تمام قوانین بین‌المللی است، گفت: متأسفانه مجامع بین‌المللی و اسلامی در این مورد مطالبه جدی نداشته‌ و نقش خود را تاکنون به درستی ایفا نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین سبحانی‌نیا» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ در واکنش به نقض آتش‌بس توسط عربستان سعودی در یمن اظهار کرد: این اقدام عربستان سعودی نشان‌دهنده عدم پایبندی این کشور به تمام قوانین بین‌المللی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: عربستان سعودی آتش‌بس قبلی در یمن را هم که مورد توافق دبیرکل سازمان ملل و مجامع بین‌المللی قرار گرفته بود را مورد نقض قرار داد و در‌‌ همان ساعات اولیه حملات خود را به این کشور مظلوم آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این مرحله نیز عربستان سعودی بدون پایبندی به هیچ‌گونه اصولی سعی دارد با فشار بر مردم بی‌دفاع یمن موجبات اعتراض آن‌ها را در داخل کشورشان ایجاد کند.

نماینده نیشابور با تاکید بر اینکه موضوع جنگ یمن و عربستان مسئله حادی است، بیان داشت: متأسفانه مجامع بین‌المللی و اسلامی تاکنون در این مورد مطالبه جدی نداشته‌ و نقش خود را تاکنون به درستی ایفا نکرده‌اند.

سبحانی‌نیا اظهار داشت: به نظر می‌رسد آمریکا و کشورهای هم‌پیمانش، عربستان سعودی را برای حمله بیشتر به یمن و ادامه آن تشویق می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: درخواست بازرسی کشتی حامل کمک‌های نوع دوستانه کشور جمهوری اسلامی ایران به یمن یکی دیگر از نمونه‌های نقض قوانین بین‌المللی توسط عربستان سعودی است.

وی تاکید کرد: اکنون کمک‌رسانی به مجروحان و بازماندگانی که دارای کمبودهای فراوانی در یمن هستند وظیفه تمامی محافل و مجامع بین‌المللی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه در این شرایط مشاهده می‌کنیم که فشارهای عربستان سعودی و حمایت‌های آمریکا از این کشور در منطقه مانع کمک‌رسانی به مردم ستمدیده یمن شده است و این هم یکی دیگر از تخلفاتی است که عربستان سعودی در ادامه جنایات خود علیه کودکان، سالخوردگان و زنان بی‌پناه یمن انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار