بهای نفت روز پنجشنبه در بازار آسيا با کاهش همراه شد و تحليلگران ارقام منتشر شده درباره اقتصاد چين را عامل کاهش بهای نفت اعلام کردند.

///////////////به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارقام ضعيف مربوط به رشد اقتصادي چين سبب افزايش نگراني ها درباره تقاضا در بزرگترين مصرف کننده انرژي در جهان شده است.

بر اساس اين گزارش، بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در  ماه ژوئن 34 سنت کاهش يافت و به بشکه اي 60 دلار و 16 رسيد. اين در حالي است که بهاي نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژوئن با 25 سنت کاهش به بشکه اي 66 دلار و 56 سنت رسيد.

مايکل مک کارتي تحليل گر ارشد بازار در موسسه سي ام سي مارکتز در سيدني اعلام کرد: «شرايط تقاضاي جهاني براي نفت به صورت چشمگيري ضعيف تر از 24 ساعت گذشته است زيرا شاهد انتشار ارقام ضعيفي از سوي چين بوده ايم و همين موضوع عامل اصلي کاهش بهاي نفت بوده است.»

اداره آمار چين روز چهارشنبه اعلام کرد رشد ميزان خرده فروشي - که شاخصي مهم در هزينه هاي مصرف کنندگان محسوب مي شود - در ماه آوريل 10 درصد کاهش داشته است که اين رقم ضعيف ترين رقم طي نه سال محسوب مي شود.

شاخص سرمايه گذاري - که شامل هزينه هاي دولتي در بخش زيرساختي مي شود - در چهار ماهه نخست امسال با افزايش 12 درصدي همراه بوده است که پايين ترين رقم از سال 2000 محسوب مي شود.

توليدات صنعتي  در اين کشور در ماه آوريل با افزايش پنج و نه دهم درصدي همراه بود . اين رقم در ماه مارس پنج و شش دهم درصد بود. چين دومين اقتصاد بزرگ جهان محسوب مي شود.

مک کارتي گفت کاهش ميزان ذخاير نفت خام آمريکا نيز سبب محدود شدن کاهش بهاي نفت شده است. وزارت انرژي آمريکا اعلام کرد ميزان ذخيره نفت خام آمريکا در هفته منتهي به هشتم ماه مه دو ميليون و 200 هزار بشکه کاهش يافت و به 484 ميليون و 800 هزار بشکه رسيد.

اين دومين هفته پياپي است که ميزان ذخاير نفت خام آمريکا با کاهش مواجه مي شود . اين در حالي است که تحليل گران پيش بيني مي کردند ميزان ذخاير نفت خام آمريکا 250 هزار بشکه کاهش يابد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، با اين حال، آژانس بين المللي انرژي اعلام کرد عرضه بيش از حد نفت در بازارهاي جهاني عامل کاهش بهاي آن محسوب مي شود زيرا ديگر توليد کنندگان نفتي نيز توليدات خود را به سبب کاهش توليد نفت شيل آمريکا افزايش داده اند.

آژانس بين المللي انرژي در جديدترين گزارش خود اعلام کرد توليد نفت در سطح جهان در ماه آوريل 95 ميليون و 700 هزار بشکه در روز بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، بها ، نفت ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار