عضو هیئت مدیره انجمن داده زان ایران با بیان اینکه قاچاق دارو زمانی رخ می‌دهد که میزان تقاضا زیاد باشد گفت: اغلب پزشکان از فهرست رسمی دارو مطلع هستند و نباید بیمار را به مراکز غیر قانونی فروش دارو سوق دهند.

سید علی فاطمی عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش قاچاق دارو در کشور اظهار داشت: اکثر داروهایی که به شکل قاچاق دارو در کشور اظهار داشت: اکثر داروهایی که به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود، مشابه داخلی دارد اما برخی از پزشکان اصرار به تجویز نوع خارجی آن دارند لذا بیمار را به سمت مراکز غیر قانونی فروش دارو سوق می‌دهند. 

وی با اشاره به اینکه نباید دارویی خارج از فهرست رسمی برای بیماران تجویز و نسخه شود، افزود: برخی از برندها به دلیل تحریم مجوز ورود به داخل کشور را ندارند، لذا ممکن است از مجاری غیر قانونی وارد شوند که شرایط نگهداری و کنترل آنها مورد تایید نیست. 

وی تاکید کرد: باید آموزش های لازم در سطح عموم جامعه داده شود تا افراد داروهای مورد نیازشان را از داروخانه‌ها که تنها مرجع رسمی و مورد تایید فروش دارو هستند؛ تهیه کنند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه بیماران قبل و بعد از خرید دارو می‌توانند از اصالت آن مطلع شوند، خاطر نشان کرد: قبل از خرید دارو بیمار می‌تواند با مراجعه به داروخانه‌های بهتر از اینکه داروی تجویزی در فهرست رسمی قرار دارد مطلع شود و پس از خرید نیز از طریق برچسب اصالت از اصل بودن دارو مطلع شود.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار