قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: انتظار مردم از پزشکان ارائه خدمات توام با احترام است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سید حسن امامی رضوی قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها در اولین کنگره بین‌المللی درد و دوازدهمین همایش علمی انجمن بررسی و مطالعه درد که امروز در سالن همایش‌های امام خمینی برگزار شد در مورد ارائه خدمات توام با احترام اظهار کرد: رعایت اخلاق حرفه‌ای اغلب کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. با وجود توسعه علوم پزشکی و افزایش سطح ارائه خدمات انتظار مردم از پزشکان ارائه خدمات همراه با احترام است که باید بیشتر به آن توجه کنیم. 

وی افزود: سه هدف مهم در نظام سلامت در دنیا ارتقا سطح سلامت مردم، کاهش سطح هزینه‌های پرداختی مراجعه کنندگان و پاسخ‌گویی به نیازهای مردم همراه با رضایت‌مندی آنها هستند. 

قائم مقام وزیر بهداشت و امور دانشگاه‌ها با اشاره به اهداف فوق تصریح کرد: با نگاهی بر این اهداف در می‌یابیم که برای افزایش سطح سلامت مردم باید سطح کیفی ارائه خدمات را نیز افزایش دهیم. 

سید حسن امامی رضوی در خصوص پوشش بیمه‌ها در حوزه درد گفت: اکثر حوزه‌های تخصصی درد تحت پوشش بیمه قرار ندارند که سبب شده مردم میزان زیادی از هزینه‌ها را متحمل شوند.
در همین راستا محمد جلیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: دو اصل مهم در تعهد حرفه‌ای وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای به آن شود. این دو اصل عبارتند از: توجه به بیماران و حساس بودن نسبت به مشکلات آنها و ترجیح منافع بر پزشک. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار