مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: برخلاف آنچه که به نظر می‌رسد، استان تهران درحوزه امکانات اقامتی برای گردشگران با کمبودهایی مواجه است که ضرورت رفع و تامین آن بیش از پیش احساس می‌شود.

رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش حائز اهمیت زیر ساخت‌ها و امکانات اقامتی و میزبانی از گردشگران و مسافران، اظهار کرد: متاسفانه در این حوزه استان تهران با کمبودهایی مواجه است و بر خلاف آنچه که به نظر می‌رسد، لزوم و ضرورت تقویت و ارتقا هرچه بیشتر امکانات رفاهی در این استان به عنوان مرکزیت ایران احساس می‌شود. 

وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش جمعیت و بالا رفتن کثرت مسافرتها و گردشگران به این استان، افزایش هتل‌ها و تخت‌های اقامتی را ضروری نموده و پیرو برنامه‌ ریزی‌هایی که صورت گرفته و بر اساس تنظیم جدولی زمان بندی شده امید آن داریم میزان و تمرد تخت‌های اقامتی از تعداد کنونی (7 هزار تخت) به 14 هزار تخت تا سال 1398 ارتقا یابد. 

خسروآبادی در پایان تاکید کرد: توسعه گردشگری در جهان امروزی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که در صورت تحقق، ثمرات و مزایای آن در ابعاد گوناگون اعم از اقتصادی،  اشتغالزایی، فرهنگی، اجتماعی و... قابل توجه و بر جسته به شمار می‌رود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار