مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف قلیان عامل ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد علی حسنی در نشست خبری کارگروه سلامت و امنیت غذایی با موضوع ممنوعیت عرضه قلیان كه در شهرك دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار شد، گفت: هر فرد مصرف کننده قلیان در هر وعده معادل 80 تا 100 نخ سیگار دود دریافت می کند

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در محیطی که قلیان استعمال می‌شود، معادل مصرف هشت نخ سیگار است افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده سالانه 50 هزار نفر بر اثر عوارض استعمال دخانیات در کشورمان جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه استعمال قلیان اکنون تهدیدی برای سلامت افراد جامعه به شمار می‌رود، گفت: استنشاق دود قلیان مخاطرات بهداشتی زیادی برای فرد مصرف کننده قلیان و همچنین اطرافیان به همراه دارد.

معاون سياسي و امنيتي فرماندار مشهد نیز درباره مبارزه با عرضه قلیان در کلانشهر مشهد اظهار داشت: موضوع مبارزه با قليان در چهار سطح در دستور كار قرار گرفت و در برنامه يك ساله بررسی شد در اين راستا آخرين مهلت واحدهای عرضه قليان يا چايخانه‌های سنتی غير مجاز در سطح شهرستان 15 خرداد ماه خواهد بود.

عبدالله ارجاعی گفت: با هرگونه تبليغ، تشويق و گسترش مصرف دخانيات برخورد خواهد شد و طرحي كه از حدود يك سال پيش در دست بررسی بود در كار گروه بهداشت از امروز به صورت رسمی در مشهد اجرا خواهد شد.

معاون سياسي و امنيتی فرماندار مشهد عنوان كرد: ممنوعيت عرضه قليان از اول خرداد سال جاری در پارك و فضاهای سبز مشهد اجرا خواهد شد كه مديريت آن برعهده شهرداری بوده در اين راستا مديران پارك‌های سطح شهر موظف شده‌اند كه در صورت استفاده مردم از ادوات قلیان، در قالب امر به معروف و نهی از منكر تذكر دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.