دبیر علمی دومین دوره آموزشی حمایت‌های تغذیه‌ای نوزادان از برگزاری دومین دوره سراسری آموزش حمایت‌های تغذیه‌ای در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان شامل NICU و PICU خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر عبدالرضا نوروزی با بیان اینکه این دوره اموزشی از 19 تا 24 اریبهشت ادامه دارد، گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره آموزشی ارائه آخرین دستاوردها و تازه‌های علمی در زمینه تغذیه نوزادان بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه است.

وی افزود: کارشناسان تغذیه و متخصصان اطفال از 29 دانشگاه علوم پزشکی کشور در این دوره آموزشی شرکت می‌کنند.

نوروزی در باره مباحث مطرح در این سمینار علمی اظهار داشت: آشنایی با بیماری‌های شایع در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کودکان، تغذیه نوزادان نارس و میزگرد مشکلات حمایت‌های تغذیه‌ای در این دوره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این پزشک متخصص تغذیه تصریح کرد: تحقیقات جدید نشان داده که احتمال ایجاد بیماری‌های مزمن مانند چربی خون، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی در بزرگسالی بیشتر است و نوزدانی که زودتر از موعد مقرر به دنیا می‌آیند، در صورتی که برنامه تغذیه مناسبی نداشته باشند در سال‌های آینده از نظر تکامل و ضریب هوشی با اختلالاتی مواجه خواهند شد.

قائم‌مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر مهین قربان صباغ نیز در این مراسم با بیان اینکه افزایش تخت‌های ویژه نوزادان با توجه به سیاست‌های افزایش موالید، ضروری است، خاطر نشان کرد: امسال 68 تخت ویژه به تخت‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.