معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: پروژه رینگ آبی استان تهران (طرح قمر بنی هاشم) بمنظور تسهیل تامین آب شرب استان، تا پایان سال به مرحله بهره برداری می‌رسد.

نعمت الله ترکی، معاون برنامه ریزی استانداری تهران در گفت و گو با  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به ضرورت توجه کلیه شهروندان و مردم در استان تهران به لحاظ نمودن مدیریت مصرف و صرفه جویی در استفاده‌ بی‌رویه از منابع آبی اظهار کرد: تامین آب شرب در استان تهران از اولویت‌هایی است که همواره از سوی استانداری دنبال می‌شود و با توجه به اهمیت موضوع رینگ آبی استان تهران (طرح قمر بنی هاشم)‌در اولویت‌بندی برنامه‌ها قرار گرفت و امید آن داریم تا پایان سال به مرحله بهره برداری برسد. 

وی در ادامه افزود: سرانه مصرف آب تهرانی‌ها در طول شبانه روز به ازای هر نفر 300 تا 250 لیتر است که نرخ‌ قابل توجهی به شمار می‌رود و باید با اعمال مدیریت مصرف بهینه، این رقم به میزان 150 تا 100 لیتر در شبانه روز کاهش یابد. 

ترکی در پایان تصریح کرد: حوزه آب استان تهران را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم بندی نموده‌ایم و در هر دو بخش نهایت تلاش خویش را به منظور تسهیل روند انتقال و تامین آب به کار می‌بندیم تا از بروز نارسایی در تامین آب استان تهران جلوگیری نماییم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار