رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور در نمایشگاه کتاب تهران در جمع ناشران داخلی گفت: باید چرخه اقتصادی مطلوب تری برای نشر کتاب ایجاد شود.

باید چرخه اقتصادی مطلوب‎تری برای نشر کتاب ایجاد شودبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب در جمع ناشران داخلی حاضر در نمایشگاه گفت: مفتخریم که سعادتی نصیب ما شده تا بتوانیم در جمع ناشرین داخلی حضور به هم برسانیم.  
 
وی افزود: یکی از مکان‌هایی که وقتی کتاب‌ها را مطالعه می‌کنیم هم از جهتی لذت می‌بریم و هم از جهتی غصه می‌خوریم نمایشگاه کتاب است، چرا که وقتی تیراژ و قیمت کتاب‌ها را می‌بینیم، نگرانی برایمان ایجاد می‌شود که چرا تیراژ کتابهای داخلی کم و یا اینکه قیمت کتاب‌ها طوری است که متناسب با زندگی مردم نیست.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع کیفیت نشر کتاب در کشور گفت: انصافا کیفیت چاپ کتاب در کشور و در بین سایر کشور‌ها، خوب است.  
 
وی تصریح کرد: بنده معتقدم یکی از محافلی که بسیار مظلوم واقع شده، بخش نشر است.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: اقتصاد نشر کشور اقتصاد بیماری دارد و نمی‌تواند روی پای خود بایستد.  
 
لاریجانی در ادامه با اشاره به طرح برخی مشکلات ناشرین در جلسه خود با اعضای این صنف در سال گذشته گفت: طبق گفته‌های ناشران در آن جلسه کاملا مشهود بود که چرخه اقتصادی بخش نشر کشور دچار مشکل است.  
 
وی تاکید کرد: تا جایی که بنده در این زمینه مطالعه داشته‌ام، ما از نظر قوانین در این زمینه کمبودی نداریم و قوانین ما نسبتا برای این کار کفایت می‌کند و مشکلات عمده تنها در اجرای امور است.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قوانین در این خصوص حتی پس از انقلاب به خوبی وضع شده است و در زمینه معافیت از مالیات ناشرین مطالب خوبی در قوانین وجود دارد.  
 
علی لاریجانی در پایان اظهارات خود، خاطرنشان کرد: باید چرخه اقتصادی مطلوب تری برای نشر در کشور ایجاد شود.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار