مخالفان دولتی سوریه، دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس صلح ژنو را بهانه شرکت نکردن در این مذاکرات قرار دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی؛ مخالفان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، از حضور در کنفرانس صلح ژنو سر‌باز زده و مدعی شدند، نماینده سازمان ملل عزم جدی برای یافتن راه‌حل پایان بحران سوریه ندارد.

ائتلاف ملی مخالفان سوریه اعلام کرد در اعتراض به دعوت از ایران٬ در مذاکرات صلح با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه شرکت نخواهیم کرد. این ائتلاف به جای نماینده٬ دو نامه به کنفرانس ارسال خواهد کرد و در آنها مواضع مخالفان سوری شرح داده می‌شود.

" هشام مروا٬" معاون رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه٬ مذاکرات با "استفان دمیستورا"٬ نماینده صلح سازمان ملل را «بی‌اهمیت» توصیف کرد و گفت: دعوت از نماینده ایران که مهم‌ترین هم‌پیمان "بشار اسد" محسوب می‌شود٬ اعضای ائتلاف مخالفان را خشمگین کرده است.

" هشام مروا" در ادامه مدعی شد: مخالفان سوریه در درگیری با نیروهای دولتی به پیروزی‌های چشمگیری دست یافته‌اند و نیازی به شرکت در جلسات بی‌اهمیت مشورتی احساس نمی‌کنند.

وی همچنین از اصرار نماینده سازمان ملل به شرکت "خالد خوجا٬" رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در این نشست انتقاد کرد و گفت: مخالفان هم باید این حق را داشته باشند تا مانند دولت سوریه، نمایندگان دلخواه خود را انتخاب کرده و به محل مذاکرات اعزام کنند. حالا ما تصمیم گرفته‌ایم به جای ارسال نماینده٬ دو نامه‌ای - یکی خطاب به "استفان دمیستورا" و دیگری خطاب به "بان کی‌مون"٬ دبیرکل سازمان ملل - به ژنو بفرستیم. 

مذاکرات صلح سازمان ملل برای پایان بحران سوریه از هفته گذشته آغاز شده است و نمایندگان بسیاری از طرف‌های درگیر ٬ از جمله نمایندگان "بشار اسد" در آن حاضر شدند. 

چهار سال از آغاز جنگ داخلی سوریه می‌گذرد و در این مدت بیش از ۲۲۰ هزار سوری جان خود را از دست داده‌اند. تا کنون چند دور مذاکرات صلح برای سوریه بدون دست‌یابی به نتیجه‌ای روشن به پایان رسیده است. "استفان دمیستورا" سومین نماینده ویژه سازمان ملل است که مسئولیت یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز برای برون‌رفت از بحران سوریه را برعهده می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار