شهردار منطقه 22 گفت: منطقه 22 به عنوان اولین منطقه در کلانشهرهای کشور با برگزاری مراسم ویژه‌ای، الحاق مجدد خود به شبکه جهانی ایمن جشن گرفت.

قاسم مولایی، شهردار منطقه22 در گفتگو با  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به برنامه با استقرار در جایگاه سخنران، با یادآوری تأکیدات دکتر قالیباف شهردار تهران در خصوص بهره‌گیری از تجارب ارزشمند جامعه ایمن اظهار کرد: بدین منظور هم‌چنین مشارکت شهروندان برای پیوستن به شبکه شهرهای ایمن جهان، با تبریک الحاق مجدد منطقه به این شبکه جهانی به شهروندان این منطقه است.

وی افزود: منطقه 22 از بدون تأسیس عناوین و افتخارات بسیاری کسب کرده و اولین منطقه‌ای است که به شبکه جهانی جامعه ایمن پیوسته که در هر جامعه‌ای دارای اهمیت است.

مولایی، تصریح کرد: جامعه ایمن امروزه مهمترین موضوع اجتماعی است که شهرداری تهران در دستور کار قرار داده که با اجرای طرح خط سفید نمونه بارز برنامه‌ای که به منظور تحقق جامعه ایمن، مدتی است در مناطق مختلف شهرداری تهران دنبال می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه عملیاتی شدن طرح خط سفید، موجب ارتقای سطح محلات و ایمنی، حفظ نظم و انضباط اجتماعی با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌شود، بیان کرد: همه افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند، سرمایه‌های اجتماعی یک جامعه هستند که باید امنیتشان تضمین شود و بخشی از وظیفه تأمین امنیت این سرمایه‌های اجتماعی، برعهده شهردار ی است.

شهردار منطقه تأکید کرد:‌ بدین منظور استانداردسازی معابر، مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان و جانبازان، اصلاحات هندسی برای کاهش تصادفات و غیره از جمله وظایفی است که شهرداری با ایفای آن‌ها، ایمنی زندگی شهروندان را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: خوشحال و شاکریم که در منطقه 22 با همت و تلاش همکاران تلاشگرمان و بهره‌گیری از راهنمایی‌های اعضای مرکز همکاری‌های سازمان بهداشت جهانی، شاهد الحاق مجدد به عنوان اولین منطقه از تهران به شبکه جهانی جامعه ایمن هستیم و این اتفاق از نو رخ می‌دهد که به دلیل اهتمام همکاران به رفع معضلات، کاستی و تقویت ضعف‌ها بوده است.

شهردار منطقه 22 در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موقعیت تنها برای شهرداری نیست بلکه شهروندان و دستگاه‌های متولی رفاه و آسایش مردم هم در آن دخیلند، افزود: شهرداری مجری طرح‌ها و شهروندان و از جمله جامعه معلمان در بحث فرهنگسازی برای تغییر نگرش در موضوعات اجتماعی هستند که امروز کسب افتخار دیگری را در منطقه شاهدیم و امیدواریم بتوانیم این امتیاز و موقعیت را حفظ کرده و به دیگران برسانیم.

وی در ادامه صحبت‌هایش از همراهی و همکاری شهروندان، سازمان‌ها و ارگان‌های خدمت‌رسان، تمامی مسئولان منطقه از شهرداران و معاونان گذشته منطقه 22 تاکنون و تمامی همکارانش در به شهر رساندن طرح‌های موفق و کسب افتخارات متعدد برای منطقه تشکر و قدردانی کرد.

پروفسور شونبرگ نماینده شبکه جهانی جامعه ایمن نیز در بخش پایانی این مراسم با ارائه اطلاعاتی در خصوص تشکیل جامعه ایمن مطرح کرد: حق هر بشری، برخورداری از ایمنی است و پیشگیری از حوادث نیازمند یاری افراد جامعه است، برنامه‌هایی که باید همه گروه‌ها، زنان و مردان را در بگیرد و دستاوردهای آنها نیز مدنظر قرار گرفته شود، در همین راستا ارتباط با شبکه جامعه ایمن نیز یک ضرورت است که در این زمینه‌ها، نیازمند الگویی برای جامعه ایمن هستیم که منطقه 22 نمونه‌ای بسیار خوب در این زمینه بود.

وی گفت: این منطقه با محور قرار دادن ایزو 14001 فعالیت‌های بسیاری انجام داده است.امیدواریم این منطقه در شبکه جهانی همچنان فعال باشد.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه 5 ساله برای ادامه همکاری میان شهرداری منطقه و شبکه جامعه ایمنی به امضای شهرداری منطقه 22، قائم مقام شهردار و پروفسور گلدبرند شونبرگ نماینده شبکه جهانی جامعه ایمن رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: مناطق ، مختلف ، بخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار