گزارش بازرس کل وزارت خزانه داری آمريکا نشان می‌‏دهد اداره درآمدهای داخلی اين کشور در زمينه اختصاص اعتبارات مالياتی به شرکت‌‏های تجاری مرتکب اشتباهات چند ميليارد دلاری شده است.

اشتباهات چند ميليارد دلاری آمريکا در اختصاص اعتبارات مالياتی/اتونشر
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل ازفوربس، بازرس کل وزارت خزانه داري آمريکا اداره خدمات درآمدهاي داخلی (IRS) اين کشور را متهم کرده است حدود 3 ميليارد دلار از اعتبارات مالياتی را به اشتباه به شرکت‏‌ها و موسسات تجاری اختصاص داده است که صلاحيت برخورداری از آن را دارا نبوده‌‏اند.

اين اعتبارات مالياتی به خاطر فعاليت‌‏هايی مثل ارائه خدمات مراقبتی از فرزندان کارکنان به شرکت‏ها و موسسات تجاری اعطا شده است که بسياری از آنها از نظر بازرس کل خزانه داری آمريکا بي پايه و اساس بوده است.

 بر اساس اين گزارش، اعتبارات مالياتی مورد ادعای شرکت‌‏ها و موسسات تجاری آمريکا در سال 2013 در مجموع 93 ميليارد دلار بوده است.

بازرس کل خزانه داری آمريکا اعلام کرده است بخش زيادی از اين ادعاها نادرست بوده است. در بيش از 3 هزار اظهارنامه ماليات بر درآمد شرکت‏‌ها که مورد بررسی بازرس کل قرار گرفته است، موارد زيادی مشاهده شده است که در آنها شرکت‌‏ها به ناحق خواهان دريافت اعتبارات مالياتی بوده‏‌اند. چند ماه پيش نيز اداره تحقيق و تفحص مالی کنگره که به اداره پاسخگويی نيز مشهور است، اداره درآمدهای داخلی اين کشور را متهم کرده بود که در استرداد ماليات‏ های مازاد به موديان اشتباهات فاحشی را مرتکب شده است.

 اداره درآمدهای داخلی حدود 6 ميليارد دلار از اين ماليات‌‏ها را به موديانی پرداخت کرده است که دارای هويت جعلی بوده اند. اين اداره پيش از اين ادعا کرده بود در سال 2013 با اقداماتی که برای احراز هويت موديان مالياتی انجام داده است، از استرداد بيش از 24 ميليارد دلار به موديان دارای هويت جعلي جلوگيری کرده است.

اداره خدمات درآمدهای داخلي آمريکا که وظيفه ساماندهی امور مالياتی اين کشور را برعهده دارد، پيوسته از سوی بازرس کل وزارت خزانه داری آمريکا مورد نظارت و ارزيابی قرار می‌گيرد.

 گفتني است کنگره اواخر سال گذشته ميلادی بودجه اين اداره براي سال 2015 را 346 ميليون دلار کاهش داد. اداره خدمات درآمدهای داخلی آمريکا در حال حاضر با بودجه‌ه‏ای 9/10 ميليارد دلاری اداره می‌شود که اين رقم يک ميليارد دلار کمتر از بودجه اين اداره در سال 2010 است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار