رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: 100تیم از پلیس راهنمایی و رانندگی تا ساعت یک بامداد در معابر پر تردد حضور خواهند داشت تا با دور دورکردن خودروها، حرکات نمایشی و سرعت غیر جاز برخورد کنند.

 خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران: دور دور بازی و چرخیدن بی هدف در بزرگراه‌ها و خیابان های اعیان نشین شهر در ساعت پایانی شب‌های تعطیل با حاشیه‌هایی مثل سرعت، لایی کشیدن و  کورس گذاشتن، سبقت‌های خطرناک و اتفاقات عجیب از پدیده‌های نه چندان جدید اجتماعی است که فرقی ندارد در سعادت آباد تهران اتفاق بیافتد یا بالا شهر مشهد، به هر حال یک سرگرمی خطرناک و آزار دهنده است  که علاوه بر نادیده گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی، عامل برهم زننده آ‌رامش و امنیت روانی و روحی همشهریان نیز هست.

*تفریح می‌کنیم حتی اگر...

پدرام 30 ساله صاحب خودروی BMW مشکی، می‌خندد و به خبرنگار ما می‌گوید: دور دور کردن من از ساعت 9شب شروع می‌شود و تا 4 صبح ادامه دارد، توی این چرخیدن‌ها اتفاقات عجیبی می‌افتد، دخترهایی را می‌بینی که تنها هستند و خیانت دیده‌اند و فقط دنبال یک مرهم عاطفی‌اند و پسرهایی که پشت شیشه‌های دودی خودروهایشان همه چیز پیدا می‌شود.

بیشتر بچه‌هایی که ا هل دور دورند، پولدارها و ثروتمندان شهر هستند و این حق را برای خودشان قائلند، که گاهی کمی تفریح کنند، حتی اگر این تفریح برای بقیه آزار دهنده باشد.

*9 شب؛ سعادت آباد

پدرام دور دور را یک سرگرمی می‌داند، سرگرمی ای که می‌تواند آخر هفته‌های بچه‌های شمال شهر را به خوبی پر کند.

سعادت آباد یکی از مکان‌های نامناسب برای دور دور بازهای حرفه‌ای به حساب می آید، این هفته پر است از ماشین‌های شاسی بلند، آن قدر که این محله، ایران را به صدر کشورهای رسانده که به شدت متقاضی ماشین‌های شاسی بلند، هستند.

او ادامه می‌دهد: در حوالی خیابان همه چیز پیدا می‌شود، همه چیز برای داشتن یک تفریح حسابی آماده است، پدرام معتقد است که شلوغ ترین روزهای دور دور شب‌های آخر هفته است، البته خودش روزهایی مثل یکشنبه و چهارشنبه را انتخاب کرده که از شلوغی جمعه‌ها خبری نیست.

*11شب؛ بلوار اندرزگو

پدرام ادامه داد: بعد از گذشتن از ایست‌های بازرسی به همراه دوستم به میعاد گاه مشهور بچه پولدارهای پایتخت می‌روم، میعادگاهی همراه با بوگاتی، مازراتی، پورشه،BMW، به همراه پولدارهایی که با سر گذاشتن هم، به یکدیگر می‌خندند.

*دوستی‌های دور دوری؛

پدرام می‌گوید: دوستی‌هایی که با دور دور کردن شکل می‌گیرد، پایدار نیست،هرچه قدر که خوب باشی ماشین تو نشانه شخصیت می‌دانند، من آدم‌هایی را می‌شناسم که در خونه اجاره‌ای کوچک زندگی می‌کنند اما با ماشین‌ مدل بالا، شخصیت خودشان را نشان می‌دهند.

*12بامداد و جوانان خسته و پشیمان!

پدرام ادامه داد: وقتی دور دور به پایان می‌رسد، شماره‌های جدیدی را که در این دور دور رد و بدل کردم مرور می‌کنم، واقعیتش اینه که دوستی‌های غیر دور دور پایدارتر بودند.

پدرام که حالا پخته تر شده و دیگر مثل جوانی‌اش استفاده از وسایل نقلیه عمومی را ننگ نمی‌داند می گوید: دور دور برایم تفریح است، اما کاش می‌شد این عادت بد را کنار  گذاشته و به  تفریحات سالم دیگری روی می آوردم.

بعد از صحبت‌ با پدرام به این نتیجه رسیدم شاید تهران قرار است پر شود ازماشین‌های مدل بالای تک سرنشین، ماشین‌هایی که برای خریدشان هزینه‌های زیادی پرداخت شده است.

راستی با این همه رقابت‌های مادی ناراحت کننده چه باید کرد؟

گزارش از حدیثه لطفی 

انتهای پیام/

برچسب ها: ترافیک ، ماشین ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام
مواردی که من خودم شخصا دیدم به این نتیجه رسیدم که افرادی که به اینجور کارها دست می زنند از یک عقده درونی رنج می برند وسعی می کنن با اینجور کارها هم بر ضعفها وناراحتیهاشون سرپوش بگذارند هم باعث بشه با این کارها برای مدتی هم که شده مشکلات خود را فراموش کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
وای وای وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
گزارش از حدیثه!
Iran (Islamic Republic of)
فری
۲۳:۲۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
چون پولدارن پس حق همه چیز رو دارن؟
خب این که درست نیس
Iran (Islamic Republic of)
زهرا جعفری
۲۳:۱۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
به نظر من باید با اینجور افراد برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
Masoudi
۲۳:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
دلیل نمیشه واسه راحتی خودشون بخوان بقیه رو نادیده بگیرن
ترافیکش واسه ماست خوش گذرونیش واسه اونا
Iran (Islamic Republic of)
پریچهرر
۲۳:۱۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
بنظرم هرکس یه عقیده ای داره و یه تفریحی داره
و عقاید هرکس محترمه و باید بش احترام گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
اره راس میگه مثلا بگو اختلاف طبقاتیه و ....
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۲۳:۰۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
کبری
۲۳:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
اینم تفریح بچ های این دور وزمانه!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۲۲:۵۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
واقعا ک بالا وپایین شهر چ قد اختلاف دارن اونا کجا اینا کجا
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۲:۵۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
اره والا ب نکته خوبی اشاره کردی
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۲:۵۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
اره والا ب نکته خوبی اشاره کردی
آخرین اخبار