در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های تهرانی که ندیده‌ایم و دستگیری مادر بزرگ قاچاقچی پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 22 اردیبهشت 1394

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران روزنامه جام جم به گزارشی با عنوان «تهرانی که ندیده‌ایم، نگاهی به حاشیه زندگی در نیمه شب‌های پایتخت» به موضوع معتادین در سطح شهر تهران پرداخته، نویسنده با یک مقدمه خوب این گزارش را شروع کرده که در ادامه این گزارش می خوانیم: انگار بعضی‌ها خواب ندارند و تازه کارشان شروع شده است؛ مردان و زنان زیادی در خیابان‌ها مشغول مصرف و تزریق مواد مخدر هستند.

"روزهای سیاه ببر سفید"، "خانواده‌های ایرانی کمتر از 15 دقیقه با هم حرف می‌‍زنند"، "نقل و انتقال خودرو بدون سند رسمی ممنوع است"، موضوع‌های دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما از موضوع روزهای سیاه ببر سفید که روزنامه جام جم به آن پرداخته بگذریم، روزنامه هفت صبح نیز در صفحه زیر آسمان شهر خود به این مطلب که صدای سیرک داران هم از حیوان آزاری‌ها بلند شد، پرداخته است این گزارش به این مطلب اشاره می‌کند که با توجه به استدلالات علمی و اخلاقی در کنار فتواهای مراجع تقلید و حمایت رسمی رئیس سازمان محیط زیست، شرایط برای لغو دائمی سیرک حیوانات آماده شده بود، اما به یک باره در روزهای پایانی سال گذشته رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی امور مناطق سازمان محیط زیست اعلام کرد سیرک حیوانات حداقل تا دو سال دیگر ممنوع نخواهد شد، این در حالی است که حذف نکردن سیرک حیوانات با انتقاد شدید فعالان حقوق حیوانات، گروه‌های محیط زیستی و سیرک داران مواجه شد، به طوری که سیرک داران سازمان محیط زیست را به احترام به حقوق حیوانات دعوت می‌کنند.

این روزنامه در ادامه به اعتراض بنیان گذار نخستین سیرک بدون حیوانات در خصوص خشونت‌هایی که در سیرک‌های حیوانات در مورد حیوانات اعمال می‌شود، و سلاخی پوست یک کروکودیل مرده در سیرک قهرمانی اشاره می‌کنند.

روزنامه ایران  در صفحه شوک در خبری با عنوان کودک ربایی شبانه برای گدایی‌های زن شیشه‌ای، از دستگیری زن کریستالی معروف به سیاه که کودک سه ساله‌ای را در مشهد ربوده و سه شبانه روز از او در گدایی‌هایش استفاده می‌کرد، خبر داد.

داستان از این قرار است که سبحان برزی شب چهارشنبه گذشته از خانه‌شان در منطقه شهرک شهید رجایی مشهد بیرون رفته و به دست زن کریستالی ربوده شد با انجام تحقیقات و پیگیری‌های پلیس آگاهی شهید رجایی مشهد، این زن کریستالی پس از سه شبانه روز، شناسایی و دستگیر شد.

کلاه برداری‌های دو مرد با فریب کاری در فروشگاه‌ها دستگیری مادر بزرگ قاچاقی و جزئیات پرونده خاکستری هتل تار، موضوعاتی است که روزنامه ایران در صفحه شوک خود به آن‌ها اشاره می‌کند.

روزنامه همشهری در صفحه شهری روز خود موضوع ایجاد پاتوق‌های دائمی فرهنگی در پایتخت را مورد بررسی قرار داده، روزنامه نگار می‌نویسد: در پی تجربه موفقی توسعه گردشگری پایتخت در سال‌های 93 و 94 پاتوق‌های دائمی فرهنگی در پایتخت ایجاد می‌شود.

در ادامه این گزارش، نویسنده به مطلبی همچون؛ در جریان گردشگری نوروزی از شهر تهران برای 100 هزار تن فرصت شغلی ایجاد شد که زیر ساخت‌های آن به دست شهرداری فراهم شده بود.

موضوع‌های یک بام و دو هوای صاحبان پردیسان، پیوند ضربدری کلیه در ایران آغاز می‌شود، و زندان اوین بوستان می‌شود، از دیگر موضوعاتی است که این روزنامه منتسب به شهرداری تهران در صفحات شهری و جامعه امروز خود به آن پرداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار