عضو کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست‌ خارجی گفت: مذاکرات تحت هدایت مقام معظم رهبری است و اقداماتی از قبیل تصویب طرح سه فوریتی نظارت نمایندگان بر روند مذاکرات ضرورتی ندارد.

  "عوض حیدرپور" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در تشریح رویکرد مجلس درباره طرح سه فوریتی نظارت بر مذاکرات هسته‌ای،  اظهارداشت: مذاکرات هسته‌ای ایران با طرف مقابل، از ابتدا در شورای عالی امنیت ملی مطرح بوده و تاکنون تحت نظارت و هدایت مقام معظم رهبری به پیش رفته است لذا به نظر نمی‌رسد دغدغه نمایندگان مردم در مجلس نسبت به نحوه این مذاکرات توجیهی داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جمع بندی این کمیسیون این بوده که کار را باید به مذاکره کنندگان که همگی مورد اعتماد و تأیید رهبری هستند سپرد و در مقابل، مذاکره‌کنندگان هم قطعاً بر اساس منافع ملی و رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل خواهند کرد.

حیدرپور به موضوع انتشار فکت‌شیت ایرانی نیز اشاره و تصریح کرد: به نظر می‌رسد مصلحت این باشد که فعلاً چیزی به عنوان فکت‌شیت ایرانی منتشر نشود تا ببینیم مذاکرات به چه نتیجه‌ای خواهد انجامید.

وی افزود: اساساً یکی از اشتباهات آمریکایی‌ها انتشار فکت‌شیت بود که منجر به بروز اختلاف گسترده بین دولت و کنگره آمریکا شد و لذا به نظر می‌رسد انتشار فکت‌شیت از سوی ایران، وارد شدن به بازی‌ای خواهد بود که مقامات واشنگتن آغاز کرده و البته از آن ضربه خورده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تأکید کرد: ایران، از روز اول گفته و هنوز هم می‌گوید که بنایش بر مذاکرات سالم و حل‌ و‌ فصل منطقی موضوع هسته‌ای است و لذا نیازی نیست نمایندگان درباره عملکرد تیم هسته‌ای ایران نگران باشند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار