به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهرات استان اصفهان نهمین نمایشگاه تولیدات طلا و جواهر با هدف ارتقاء و تبادل نظر بین تمامی تولیدکنندگان سراسر کشور در اصفهان بر پا می‌شود.

هوشنگ شیشه بران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، با بیان این مطلب که اصفهان پایتخت طلایی ایران است، گفت: 90 درصد از کل ماشین الات صنعت طلا و جواهر در اصفهان تولید می‌شود که ما هم به این منظور از تمامی اتحادیه‌های سراسر کشور دعوت کردیم تا محصولات خود را در این نمایشگاه به تماشا بگذارند.

وی رتبه  اصفهان را در خصوص صادرات طلا و جواهر در سال 90 و 91 بالاترین رتبه در کشور برشمرد، و افزود: این در حالی است که 50 درصد تولیدات النگوی کشور ساخت اصفهان است و به سایر نقاط دیگر کشور نیز ارسال می‌شود.

رییس اتحادیه  طلا و جواهرات استان با اشاره به این مطلب که ایران در جوامع بین الملل سابقه 6 هزار ساله در تولیدات صنعت طلا و جواهرات دارد خاطر نشان کرد: به این منظور نشستی با عنوان فرصتها وچالشهای صنف طلا وجواهر در روز 23 اردیبهشت ماه در هتل عباسی اصفهان با حضور تمامی روسای اتحادیه  سراسر کشور برگذار می‌شود تا بتوانند در آن به بیان مشکلات و پیشنهادات خود در خصوص تولیدات طلا و جواهر بپردازند.

شیشه بران در خصوص حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه گفت: ما قطعا مهمانانی از کشورهای اتریش ،سوئیس،ژاپن و ترکیه خواهیم داشت و این در حالی‌ است که در خصوص شرکت‌های داخلی نیز بیشتر استانها از جمله تهران،شیراز ،کرمان و یزد نیز حضور خواهند داشت.

وی در خصوص این سوال خبرنگار مبنی بر اینکه این نمایشگاه ها چه تاثیری می‌تواند بر اقتصاد کشور داشته باشد تصریح کرد: اقتصاد ما وابسته به نفت است و تمام تلاش ما از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی این است که از این وابستگی خارج شویم .

رییس اتحادیه طلا و جواهرات استان در ادامه افزود: کشور ایران در خصوص ساخت طلا و جواهرات در آسیا رتبه  دوم را دارد که برپایی چنین نمایشگاه‌هایی هر ساله می‌تواند در شکوفایی وضعیت بهتر اقتصادی کشور تاثیر به سزایی داشته باشد.

شیشه بران هم چنین در خصوص وضعیت کلی طلا و جواهر در اصفهان گفت: حدود 5000 هزار واحد زیر مجموعه شامل: طلا ساز، بنک دار، مخراج کار، جواهرساز، جواهر فروش، نقره ساز و نقره فروش داریم که از این تعداد 1450واحد دارای پروانه  کسب و حدود 1500 واحد دیگر فاقد مجوز اما دارای کد رهگیری هستند چرا که پشت هر مصنوعاتی باید کد رهگیری سازنده آن حک شده باشد و این در حالی است که الباقی، شامل فروشندگان و توزیع کنندگان مصنوعات طلا و جواهر می‌باشند.

گفتنی است :این نمایشگاه ازروز 22 لغایت 25 اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پل شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.