مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: 28 شهر خراسان رضوی با کسری هزار و 20 لیتر بر ثانیه در آستانه تنش آبی قرار گرفتند.

مهندس حسین اسماعیلیان در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی شرک آبفای نیشابور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛افزود: این شهرها یا کسری آب دارند یا میزان استحصال و مصرف آب برابری می‌کند.

وی گفت: راه حل مشکل این شهرها حفر 26 حلقه چاه جدید یا جابجایی چاه، اجرای 50 کیلومتر خط انتقال و احداث 13 هزار مکعب مخزن آب است.

اسماعیلیان با اشاره به کسانی که استفاده بیش از حد از آب می کنند افزود: برای برخورد موثر با کسانی که مصرف بیش از حد داشته باشند، مشکلات قانونی داریم تا با مشترکانی که مصرف بیش از حد متعارف دارند برخورد شود.

وی گفت: یکی از راهکارهای پیش بینی شده در قانون برای حل مشکل آب خرید تضمینی آب است به این معنا که سرمایه‌گذار بخش خصوصی طرح آب رسانی را اجرا و اب تولیدی و انتقالی را به شرکت بفروشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به این که 20 سال است که پروژه احداث شبکه فاضلاب نیشابور آغاز شده و با اعتبار است اندک هر ساله 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته افزود: باید از مشارکت بخش خصوصی برای پیشبرد شبکه فاضلاب بهره برد.

انتهای پیام/س


برچسب ها: آب ، مصرف ، چاه ، کسری ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.