سمنان؛

جشنواره گردشگری دشت شقایق ها کالپوش برگزار می شود

این جشنوراه که از موفق ترین جشنواره های گردشگری در استان سمنان است در دشت های مملو از گل شقایق منطقه کالپوش شهرستان میامی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ، رئیس اداره ميراث ‏فرهنگي، صنايع ‏دستي و گردشگري شهرستان شاهرود گفت: در این جشنواره علاوه بر بازدید از دشت شقایق ها و جنگل های این شهرستان، هنرمندان محلی در این جشنواره ملی به چوب بازی خواهند پرداخت.

حمیدرضا حسنی افزود: بازدید از مناطق نمونه گردشگری دشت شقایق‌ها، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و دیگر جاذبه های طبیعی منطقه کالپوش، عرضه صنایع دستی، سوغات و اجرای موسیقی محلی از دیگر برنامه هاي اين جشنواره است.

وی با بیان اینکه جشنوراه گردشگری سفر به دشت شقایق کالپوش در شهرستان میامی روز جمعه بيست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری برای هشتمین سال متوالی برگزار مي شودگفت: جشنواره گردشگری سفر به دشت شقایق کالپوش از موفق ترین جشنواره های گردشگری در استان سمنان است.

حسنی استقبال سال های قبل از این جشنواره را چشمگیر دانست و با بیان اینکه  حضور تمامي علاقمندان به خصوص گردشگران و دوستداران طبیعت در این جشنواره آزاد است گفت: با توجه به همکاری خوب مردم فرهیخته بخش کالپوش همه ساله بر تعداد بازديدکنندگان جشنواره افزوده مي‏ شود.

وی با بیان اینکه بخش کالپوش در فاصله 140 کیلومتری شمال شهر میامی واقع است اضافه کرد: این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع زیر کِشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگلداری، در فصل بهار با دشت های مملو از گل شقایق، در شهریور ماه با گل های آفتابگردان و مناظر زیبا پذیرای گردشگران است.

رئیس اداره ميراث ‏فرهنگي، صنايع ‏دستي و گردشگري شهرستان یادآوری کرد: قرار گرفتن این منطقه در مجاورت پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملّی گلستان از دیگر قابلیت های گردشگری این منطقه ماست.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.