مسجدی عضو ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات گفت: بر اساس آمار ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات روزانه در کشور 20 میلیارد تومان برای درمان بیماری های ناشی از مصرف دخانیات و سیگار، صرف می‌شود.

مجید مسجدی، عضو ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد صرف 20 میلیارد برای درمان روزانه مشکلات ناشی از سیگار اظهار کرد: با دخانیات، سرمایه‌ای بالغ بر 20 میلیارد تومان در هر روز، برای درمان بیماری های ناشی از استعمال دخانیات صرف می‌شود. 

وی افزود: این مشکلات بیشتر شامل بیماری‌‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی مثل آسم و انواع مشکلات ریوی و همچنین انواع سرطان مانند سرطان ریه، سرطان مجاری تنفسی، سرطان مجاری گوارشی و . . .  است.

 مسجدی گفت: بسیاری از این بیماری‌ها غیر قابل درمان بوده و در نهایت به فوت بیمار در سنین نسبتا پایین منجر می‌شدند. 

وی افزود: هزینه‌ای که مردم طی روز برای خرید سیگار صرف می‌کنند، 10 میلیارد تومان است یعنی دولت دو برابر بودجه‌ایی که برای استعمال دخانیات در کشور طی روز صرف می‌شود، برای درمان بیماریها و مشکلات ناشی از آن هزینه می‌کند که در نهایت هم بخش اعظمی از این هزینه‌ها به درمان منتهی نمی‌شود. 

وی به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی هم اشاره کرد و گفت: سازمان بهداشت جهانی، امسال در روز جهانی مبارزه با دخانیات، شعار مبارزه با قاچاق دخانیات را مطرح کرد و این موضوع، اهمیت مبارزه و مقابله با قاچاق دخانیات در کشورها را دو چندان می‌کند که امیدواریم این شعار هم سرلوحه برنامه‌ریزی های مسئولین در بخش کنترل و مبارزه با دخانیات قرار گیرد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.