معاون شهرسازی و معماری منطقه 6 از ساماندهی نمای ساختمان‌های این منطقه به منظور ارتقای زیبایی بصری و ایمنی آن‌ها خبر داد.

مهدی زمانی معاون شهرسازی و معماری منطقه 6 در گفت‌وگو با   خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ساماندهی نمای ساختمان‌های قلب پایتخت اظهار کرد: به منظور ارتقای زیبایی بصری و منظر شهری و همچنین ایمنی ساختمان های سطح منطقه، ساماندهی نمای ساختمان‌های محلات مرکزی پایتخت در سال جدید نیز ادامه دارد.

وی افزود: نمای ساختمان های شهر تهران سال‌هاست که دچار آشفتگی است و از سبک و الگوی خاصی تبعیت نمی‌کند که به همت شهرداری این منطقه تلاش شده است تا چهار چوب و ضوابط خاصی برای نمای ساختمان های سطح منطقه تعیین شود.

زمانی در ادامه تاکید کرد: کارشناسان با توجه به بررسی نواقص، محاسن و مزایای طرح، محل واقع شدن آن‌ و نوع بافت محدوده، ضوابط خاصی در مورد جنس و نوع مواد به کار رفته در نماها مطرح می‌کنند تا در صورت تایید توسط تیم کارشناس، مالک بتواند کار خود را شروع کند.

معاون شهرسازی و معماری منطقه در خصوص تشکیل اتاق فکر طرح و ایده نماهای ساختمانی تصریح کرد: اتاق فکر خلاقیت و طراحی‌های خاص نمای ساختمان‌ها روزهای یکشنبه هر هفته در ساختمان معاونت شهرسازی و معماری منطقه با حضور اساتید دانشگاه، رئیس صدور پروانه ساخت، رئیس بازدید فنی و مالک تشکیل می‌شود.

وی در پایان ادامه داد: این طرح تا حد زیادی موفق بوده و از هرج و مرج ها در این امر جلوگیری شده و در سال جدید نیز این امر به طور جدی‌تری پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار