تحلیلگر مسائل ژئوپلتیک:

ایران با مشتی دروغگوی جنگ‌طلب در آمریکا روبروست

تحلیلگر مسائل ژئوپلتیک نوشت: ایران با مشتی «دروغگوی جنگ‌ طلب» مواجه است که تنها به دنبال تحقق منافع اسرائیل و مجموعه نظامی - صنعتی آمریکا هستند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، اریک دریستر تاکید کرد، ایران در حال مذاکره با یک گروه از بازیگران غیرمنطقی «ایدئولوژیک محور» در واشنگتن است که «هیچ علاقه‌ای به عادی سازی روابط با ایران ندارند چرا که آن ها نماینده منافع اسرائیل و مجموعه نظامی - سیاسی آمریکا هستند.»
وی افزود: «سر و کار داشتن با آمریکا یعنی سر و کار داشتن با مشتی دروغگوی جنگ‌طلب.»
این پایگاه تصریح کرد: دریستر این سخنان را در پاسخ به سوالی درباره مصوبه جدید سنای آمریکا مطرح کرد که به کنگره اجازه می‌دهد، توافق هسته‌ای با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور را بررسی و به صورت بالقوه رد کند.
به گزارش این منبع، این طرح که روز پنج شنبه با 98 رای موافق در برابر یک رای مخالف به تصویب رسید به کنگره اجازه می‌دهد، هر گونه توافق جامع با ایران را در مدت 30 روز بررسی کند.
این کارشناس سیاسی اضافه کرد: «البته این برای لابی اسرائیلی پیروزی ای بزرگ در حمایت از سیاست ارتجاعی احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات به شمار می‌رود.»
وی افزود: «البته این به طور کلی یک پیروزی برای ماشین جنگی مورد اجماع امپریالیسم به شمار می‌رود زیرا ایران نشانه یک تهدید نظامی دائمی در ذهن مجموعه نظامی - صنعتی آمریکا است.»
دریستر تاکید کرد: «(ایران) بهانه‌ای است که آنان را قادر می‌سازد به پیشبرد قراردادهای چند میلیارد دلاری و سامانه تسلیحاتی گسترده خود ادامه دهند، بهانه‌ای که همچنان به آمریکا اجازه می‌دهد استقرار سامانه دفاع موشکی خود را در شرق اروپا پیگیری کند و اجازه می‌دهد تمامی ابتکار عمل ‌هایی که آمریکا سال‌ هاست دنبال کرده همچنان ادامه یابد.»
پایگاه اینترنتی پرس تی وی در پایان نوشت: ایران و گروه 5+1 برای دستیابی به توافق جامع هسته ‌ای، مذاکرات فشرده ‌ای را برگزار می‌کنند که هدف از آن پایان دادن به مناقشه طولانی بر سر فعالیت هسته ‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی است.
ایران و گروه 5+1 به همراه اتحادیه اروپا، 2 آوریل در لوزان سوئیس به چارچوب توافق بر سر برنامه هسته‌ای تهران دست یافتند. دو طرف قرار است تهیه پیش نویس توافق نهایی را که به «طرح جامع اقدام مشترک» معروف است، آغاز کنند و تا پایان ماه ژوئن آن را به اتمام برسانند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار