کشتی مذکور، یکی از انواع متعدد کشتی‌های جمع‌آوری اطلاعات روسیه است که پس از پایان مأموریتش در ون‍زوئلا و کوبا اکنون به آب‌های روسیه بازگشته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، کشتی اطلاعاتی روسیه به تازگی مأموریت طولانی خود در غرب اقیانوس اطلس را به اتمام رسانده و عازم پایگاه دریایی ناوگان شمال شده است.

بنابر اعلام سخنگوی ناوگان شمال روسیه، کشتی "ویکتور لئونوف"، در مدت 5 ماه حضور در آب‌های بین‌المللی و طی مسافتی معادل 39 هزار و 430 کیلومتر، تمرینات مشترکی را با نیروی دریایی ونزوئلا برگزار کرده و در چندین نوبت نیز، با هماهنگی قبلی وارد بندر هاوانا شده و مهمان نیروی دریایی کوبا بوده است.

ویکتور لئونوف، یکی از انواع مختلف کشتی‌های جمع‌آوری اطلاعات روسیه-- متعلق به پروژه 864-- می‌باشد که با وزنی حدود 3 هزار تن، می‌تواند با سرعتی معادل 16.5 گره دریایی حرکت کند.

این کشتی با 220 نفر خدمه، دارای محدوده عملیاتی 11 هزار و 260 کیلومتر است. وظیفۀ لئونوف، مانند سایر هم‌قطاران خود، جمع‌آوری هرگونه ارتباط الکترونیکی در منطقه هدف است که این کار را به‌ اختصار، SIGINT می‌نامند.

همچنین باید اضافه کرد که سامانه‌های پدافندی کشتی‌های اطلاعاتی روسیه معمولاً از نوع سامانه‌ "دفاع نزدیک" AK-630 و موشک‌های سام 8 می‌باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار