240ورزشکار، مربی و سرپرست در قالب ۹ تیم خارجی و ۷ تیم داخلی در دومین دوره مسابقات شهرهای خواهرخوانده اصفهان شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دومین دوره مسابقات ورزشی شهرهای خواهرخواهنده اصفهان از ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت ماه امسال در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود .

محمدصادق پسندیده دبیر هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان در مورد برگزاری این مسابقات اظهار داشت: دومین دوره مسابقات شهرهای خواهرخوانده اصفهان در دو رشته بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته و به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود..

وی افزود: ۹ تیم از کشورهای آلمان، روسیه، عراق، چین، مالزی، ارمنستان و مصر و ۷ تیم از کشورمان در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند.

پسندیده گفت: تیم‌های آلمان، روسیه، مصر، عراق و تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور به همراه تیم بسکتبال اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در رشته بسکتبال با ویلچر و از ۲۲ تا ۲۴ اریبهشت ماه در سالن شهدای مخابرات اصفهان با هم به رقابت می‌پردازند. همچنین تیم‌های روسیه، عراق، چین، مالزی، ارمنستان و تیم‌های گز سکه، ذوب‌آهن اصفهان و تیم‌های ملی (الف) و (ب) ایران در رشته والیبال نشسته با هم مسابقه خواهند داد که سالن ملت، میزبان این رقابت‌ها خواهد بود.

دبیر هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان ادامه داد: مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن شهدای مخابرات برگزار می‌شود، ضمن اینکه مراسم اختتامیه و فینال این رقابت‌ها نیز از ساعت ۹ تا ۱۳ روز جمعه ۲۵ اردیبهشت در همین سالن برگزار خواهد شد.

وی گفت: در مجموع ۲۴۰ ورزشکار، مربی و سرپرست در این دوره از مسابقات حضور دارند که در هتل‌های عالی‌قاپو و زهره اسکان خواهند داشت. سالن ایثار و یکی از سالن‌های شهرداری اصفهان نیز به تمرین تیم‌های شرکت‌کننده اختصاص خواهند یافت.

پسندیده اضافه کرد: کادر داوری این مسابقات با هماهنگی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان از استان اصفهان و سایر استان‌های کشور انتخاب شده‌اند که تمرکز ما بر استفاده از داوران اصفهان خواهد بود. همچنین تیم‌ها بر اساس رنکینگ و با توجه به نظر کمیته فنی مسابقات در ۲ گروه ۴ تیمی گروه‌بندی می‌شوند.

وی در مورد مدعوین خارجی این مسابقات بیان داشت: تا این لحظه سفر ۳ نفر از مسئولان فرهنگی شهرداری‌های چین به اصفهان قطعی شده است و رئیس کمیته ملی پارالمپیک و رئیس و مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولان کشور نیز از دیگر مدعوین این مسابقات هستند..

پسندیده اظهار داشت: برنامه‌های جنبی این رقابت‌ها توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی می‌شوند.

پسندیده در پایان گفت: تماشای این مسابقات برای عموم مردم رایگان است که امیدواریم با توجه به سطح افتخارات ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان و ظرفیتی که شهرداری اصفهان برای دومین سال آماده کرده است، مردم اصفهان و علاقمندان به ورزش با حضور خود گرمابخش این مسابقات و مشوق ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان باشند


انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.