اسلامی بیدگلی گفت: هدف دولت از نوسازی بافت‌های فرسوده ایجاد فرآیند بازآفرینی شهری و توجه به توسعه‌ محله‌ها و خدمات شهری در آنها است.

اسلامی بیدگلی عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه رعایت اصول هویت بخشی و هویت‌سازی در نوسازی بافت‌های فرسوده اثرگذار است گفت: در تلاش هستیم که از الگوهای ایرانی اسلامی در نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده نماییم.

وی در ادامه اظهار داشت: هدف دولت از نوسازی بافت‌های فرسوده ایجاد فرآیند بازآفرینی شهری و توجه به توسعه‌ محله‌ها و خدمات شهری در آنها است.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: افزایش جمعیت‌پذیری به میزان 4.5 برابر و توسعه فضاها و معابر خدمات شهری از دیگر وظایف ما در نوسازی بافت‌های فرسوده است.

اسلامی بیدگلی با بیان اینکه تلاش برای توسعه محله ‌محور از جمله برنامه‌های ما به شمار می‌رود افزود: در حال حاضر به صورت پایلوت در شهرهای همدان و کاشان با همکاری شهرداری‌ها اقدامات توسعه محله محور را با وجود مشکلات مالی فراوان انجام داده‌ایم.

وی توضیح داد: ارتقای کیفیت زندگی در پروژه‌های نوسازی از اولویت‌های برنامه‌های ما برای اعطای تسهیلات است بنابراین پروژه‌هایی که کیفیت را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند زودتر تسهیلات را دریافت خواهند کرد.

اسلامی بیدگلی خاطرنشان کرد: ایجاد صندوق برای توسعه و ارائه تسهیلات و همچنین ارائه اوراق مشارکت برای تسهیلات از جمله  برنامه‌های شرکت عمران و بهسازی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار