با حمایت از کودکان کار می‌توانیم ضمن حفظ این سرمایه‌های کشور از بروز آسیب‌ها اجتماعی در آنان جلوگیری نماییم.

به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، اتوبوس به شدت شلوغ بود خود را در میان جمعیت جای دادم دخترکی در ازدحام جمعیت نظرم را جلب کرد که از مسافرین با التماس می‌خواست که از او فالی بخرند اما هیچ کس به او توجه نمی‌کرد. خانم مسنی که کنار من نشسته بود او را صدا زد و از او فالی خرید و رو به من گفت: چرا کسی فکری برای این بچه‌ها نمی‌کند؟ واقعا وظیفه ساماندهی این کودکان بر عهده کیست؟ جای این بچه‌ها در مدرسه است یا خانه نه در خیابان.

ولی الله نصر مدیر کل دفتر امور اسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص ساماندهی این کودکان گفت: 11 دستگاه عضو شورای ساماندهی کودکان خیابانی هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین جلسه این شورا پس از یک وقفه طولانی از سال 84 تا سال 92 به ریاست وزیر کار تشکیل شد اظهار داشت: شهرداری تهران دارای تجهیزات و امکانات خوبی جهت نگهداری کودکان کار است.

نصر افزود: در سال 93، ‌5 هزار کودک خیابانی توسط سازمان بهزیستی ساماندهی شدند و یکی از برنامه‌های این سازمان در 3 ماه نخست سال جاری ساماندهی باقی کودکان کار و خیابان و راه‌اندازی مراکز جدید برای نگهداری از این افراد است.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تعدادی از این کودکان عضو ان جی اوها هستند که این امر می‌تواند ازبروز آسیبهای اجتماعی در آنان جلوگیری نماید.

بسیاری از کودکان خیابانی به ناچار و برای رفع مشکلات مالی خانواده کار می‌کنند این امر موجب دوری آنها از فضای خانواده و تحصیل شده و زمینه ورودشان را به باندهای فساد فراهم می‌کند.

درست است که وظیفه ساماندهی این کودکان بر عهده نهادها و ارگانهای دولتی است اما وظیفه انسانی ما حکم می‌کند تا از این کودکان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور حمایت نماییم.

نزاکت الهیاری

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، نصر ، کودکان کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار