فرمانده نیروی انتظامی گفت: معاونت اجتماعی ناجا پل ارتباطی بین نیروی انتظامی و مردم و رسانه‌ها است.

معاونت اجتماعی پل ارتباطی مردم با نیروی انتظامی/ باید موضوعات اجتماعی را امنیتی کنیمبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونین اجتماعی ناجا با اشاره به بار سنگین نیروی انتظامی در کشور اظهار کرد: معاونت اجتماعی ناجا پل ارتباطی بین مردم، رسانه‌ها و نیروی انتظامی است.

وی در ادامه افزود: این معاونت مجموعه‌ای است که می‌تواند هوشمندانه زحمات همکاران ما در نیروی انتظامی را منعکس کند و این نقش بسیار مهم است، چرا که به همان اندازه که ماموریت‌های نیروی انتظامی اهمیت دارد، نقش معاونت اجتماعی نیز در سراسر کشور مهم است.

اشتری تصریح کرد: امیدواریم با رویکرد جامعه محوری که نیروی انتظامی در کشور دارد، بتوانیم روز به روز و بیش از گذشته ارتباط خود را با مردم افزایش دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز بالاترین سرمایه و اعتماد به نیروی انتظامی حاصل شده است، ادامه داد: این موضوع به جهت عملکرد مناسب نیروی انتظامی و انعکاس آن به مردم است.

وی گفت: معاونت اجتماعی وظیفه دارد تقدم پیشگیری اجتماعی در پیشگیری پلیس داشته باشد که با وجود این توان در مجموعه ناجا، اقدامات ما قبل از اینکه منجر به اتفاقی در جامعه شود، با اقدامات پیشگیرانه به سمت اجتماعی شدن برود.

اشتری با اشاره به اینکه ما نباید موضوعات اجتماعی را امنیتی کنیم، تاکید کرد: ما باید بر این باور باشیم که با همین ظرفیت و سرمایه می‌توانیم این کار را بیشتر از گذشته انجام دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی از پلیس در نظام اسلامی به عنوان حافظ امنیت و آرامش مردم نام برد و گفت: یکی از اهداف اصلی نیروی انتظامی، حفظ امنیت، آسایش، آرامش مردم و حفاظت از دستاورد‌های انقلاب است و هر مقدار که بتوانیم برای امنیت و آسایش مردم قدم برداریم، رضایت خدا و مردم را خواهیم داشت.

وی افزود: در سال 94 بر این وظیفه تاکید خواهیم کرد که نسبت به سال‌های گذشته آسایش بیشتری برای مردم فراهم کنیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ایران از لحاظ امنیتی در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: اگر نگاهی به کشورهای همسایه و حتی کشورهای دورتر بیاندازیم، می‌بینیم که امنیت ما به چه میزان است و البته ما برای حفظ امنیت، نیازمند همکاری مردم، هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های انتظامی و در مجموع بین دولت و دستگاه‌های تصمیم گیرنده هستیم.

اشتری با اشاره به شعار سال مبنی بر سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، افزود: این بدین معنی است که بین تمام دستگاه‌ها باید هماهنگی تعریف شده و منطقی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی بخشی از حاکمیت و نماد اقتدار حاکمیت است، اقتداری که به فرموده مقام معظم رهبری باید با عدالت، ترحم و رافت همراه باشد.

فرمانده ناجا یادآور شد: امروز نیروی انتظامی افتخار دارد در مقابل قانون گریزان و قانون شکنان با قاطعیت بایستد و از طرفی پناهگاه و ملجا مردم و آسیب دیدگان باشد. البته این اقتدار هوشمند را باید تقویت و به سمت افزایش بروز آن حرکت کرد.

اشتری ادامه داد: معاونت اجتماعی باید هم در فرهنگسازی سازمانی و رفتارسازی کارکنان نقش داشته باشد و هم در این زمینه تمام تلاش خود را بکند تا به این هدف برسیم.

وی با بیان اینکه هدف نیروی انتظامی حل کردن مشکلات و نیازمند‌های مردم است، گفت: ارتقای ارائه خدمات انتظامی به مردم که مشاوره و مدد کاری اجتماعی از جمله‌ آن است، تاثیرات بسیار زیادی در جامعه داشته است، چنانچه در حال حاضر 600 مرکز مشاوره فعال در کلانتری‌ها وجود دارد که با اقدامات این مراکز بیش از 70 درصد مشکلات مراجعین در محل کلانتری‌ها حل می‌شود که این اقدام کار بزرگی است و ما می‌توانیم به عنوان یک سند افتخار آمیز به آن ببالیم.

اشتری ادامه داد: هدف نیروی انتظامی پرونده سازی، دستگیری و معرفی به قوه قضاییه نیست، بلکه هدف ما بازدارندگی از جرم و اثر بخشی است که در سال 94 با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفت، به دنبال افزایش این اثربخشی هستیم.

وی با بیان اینکه موضوع پایش و نظر سنجی مستمر نسبت به رضایت مندی مردم از کارکرد‌های ناجا است، تاکید کرد: یکی از اولویت‌های معاونت اجتماعی بحث نظر سنجی‌های مستمر است تا از مردم نسبت به عملکرد کارکنان نظرسنجی شود، چرا که از این طریق نسبت به نقاط قوت و ضعف خود آگاهی خواهیم داشت.

فرمانده ناجا به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی اشاره و تاکید کرد: حکم ایشان در حوزه‌های مختلف از جمله طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی، جاده‌ها، اقتدار و رافت باید مبنای کار باشد و بر اساس فرمایشات ایشان که همان دغدغه‌های مردم است، کار گروه ویژه‌ای تشکیل شده تا فرمان مقام معظم رهبری عملیاتی شود.

وی با اشاره به پیش رو بودن هفته نیروی انتظامی گفت:باید یک آسیب شناسی و یک کار کارگاهی دقیق روی اقدامات سال گذشته داشته باشیم تا به اهداف خود در ناجا دست یابیم.

اشتری یادآور شد: خدماتی که نیروی انتظامی از جمله حفاظت از مرزها و برخورد با مجرمین به مردم ارائه می‌دهد، باید باور پذیر باشد و اضافه تر از کاری که انجام شده ارائه ندهیم.

وی ادامه داد: باید در هفته نیروی انتظامی عملکرد خود را به مردم و نخبگان ارائه دهیم و در کنارش از آنان نظر خواهیم کنیم.

فرمانده ناجا در خصوص تهیه فیلم ها و مستندات پلیسی گفت: این مستندات ضمن اینکه باید تخصصی انجام شود، همچنین باید چیزی باشد که با اتفاقات جامعه منطبق باشد و مردم حس کنند آنچه در تلویزیون می‌بینند در جامعه هم وجود دارد.

اشتری با بیان اینکه باید فرماندهان و مدیران را برای مصاحبه آموزش دهیم تاکید کرد: اگر امروز بتوانیم از طریق فرماندهان و مدیران آگاه سازی را در سطح عمومی افزایش دهیم، می‌توانیم از جرائمی که قرار است اتفاق بیفتد پیشگیری کنیم چرا که اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی اقشار مختلف می‌تواند از وقوع جرائم جلوگیری کند چنانچه اگر امروز با معضلی به نام معتادان و فروشندگان مواد مخدر در جامعه مواجهیم با آگاه سازی می‌توانیم از آن پیشگیری کنیم.

وی تصریح کرد: آگاه سازی در توان نیروی انتظامی است اما آنچه لازم است برنامه ریزی با توجه به معضلات هر استان است تا بر اساس آن اقدامات لازم هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار