معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: غرب به عنوان یک چهره جذاب فرهنگی در کشورهای مسلمان و جهان سوم رسوخ کرده و این در حالی است که فرهنگ آنها همان فرهنگی است که در عصر حاضر 180 میلیون انسان را پاره پاره می‌کند.

فرهنگ غرب در عصر حاضر 180 میلیون انسان را پاره پاره کردبه گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صبح امروز در مراسم بزرگداشت "دکتر سیروس پرهام" نخستین رییس آرشیو ملی ایران و روز ملی اسناد ملی و میراث مکتوب با اشاره به همزمانی دو رخداد در ایران و اروپا اظهارداشت: در ایران به مناسبت روز گرامیداشت اسناد ملی و میراث مکتوب مراسمی برگزار می شود و در اروپا نیز دیروز از رسانه ها شاهد اجتماع بزرگ در پاریس بودیم که وزیر امور خارجه آمریکا نیز در جمع آنان حضور داشت و پیروزی و پایان جنگ جهانی دوم را جشن گرفتند. 

وی اظهار داشت: روز پیروزی و پایان جنگ جهانی دوم که روز گذشته در پاریس برگزار شد و در روزهای آینده در سایر کشورهای حوزه اروپا و روسیه برگزار می شود ، مربوط به جنگ 6 ساله و تکرار جنگ جهانی اول بود که این دو جنگ بیش از 180 میلیون کشته ، زخمی و مفقود داشته است. 

سخنگوی دولت همچنین گفت: در این زمان ما پست مدرنیسم را در حالی در اروپا شاهد هستیم که در یک اقدام وحشیانه 180 میلیون انسان همدیگر را پاره پاره کردند. 

نوبخت اظهار داشت: دیروز در مراسمی که هنوز سربازان جنگ جهانی دوم زنده در برابر دوربین ها سخن می گفتند ، پیروزی جنگ جهانی اول را جشن گرفتند و این نشان از حادثه ای است که هنوز افراد آن زنده اند.

وی ادامه داد: امروز چهره و سیمایی که از این اروپا در مقابله فرهنگ ها یا نبرد تمدن ها و فرهنگ آغاز شده بسیار چهره جذابی از خود نمایان می کند و این در حالی است که اینها همان هایی هستند که در کشتار 180 میلیونی کنار هم بودند. 

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در برخورد تمدن ها عنصر اصلی جذابیت یک تمدن فرهنگ نسبت به تمدن و فرهنگ دیگر است، چرا که تمدن و فرهنگ را نمی توان با سرنیزه بیان کرد. 

نوبخت افزود: در تمامی کشورگشایی های تاریخ خودمان نیز که نگاه کنیم ابتدا تلاش شده با نمادهای فرهنگ و تمدن آن عصر مقابله شود. 

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های ایران این بود که هر هجومی بر او فائق آمد ، نهایتا فرهنگ ایران غالب شد و توانست جایگزین آن شود. 

وی ادامه داد: با این توضیح که امروز غرب به عنوان یک چهره جذاب فرهنگی است ، حتی در کشورهای مسلمان و جهان سوم رسوخ کرده و به عنوان چهره برتر است وقتی به سابقه و پیشینه او مراجعه کنیم می بینیم این یک فرهنگی است که در همین عصر 180 میلیون انسان را پاره پاره می کند و به دنبال آن هستند که کشورهای دیگر فرهنگشان را با او تنظیم کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار