فرمانده انتظامي بانه از کشف و ضبط مجموعه کم نظیری از اشیا عتیقه با 2500 سال قدمت در بانه با تلاش شبانه روزی نيروهاي پليس خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، حميدرضا اكبري گفت: ماموران پليس شهرستان بانه در ايست و بازرسي سبدلو موفق به كشف و ضبط مجموعه اي كم نظير از اشياء تاريخي از يك خودرو كه قصد خارج كردن اين مجموعه نفيس به مقصد تهران را داشتند شدند.

وي افزود: اشياي كشف شده شامل پيكره، آويز و انواع سكه ها مربوط به دوران هاي تاريخي متنوع مي باشد، كه قديمي ترين آنها سكه هاي طلا و نقره مربوط به دوران سلوكي است كه قدمتي بالغ بر 2500 سال دارد.

اكبري بیان كرد: با توجه به نظر کارشناسان خبره میراث فرهنگی، ارزش تقريبي این مجموعه بی نظیر تاریخی بالغ بر 620 ميليون تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامي بانه با تقدير از همكاري يگان حفاظت ميراث فرهنگي شهرستان بانه در كشف اين مجموعه نفيس يادآور شد كه در اين رابطه 3 نفر قاچاق چي با سابقه اشياء عتيقه دستگير و تحويل مراجع قضايي داده شدند.

گفتني است كه از قاچاقچيان مذكور علاوه بر اشياء قديمي يك قبضه سلاح جنگي كمري، فشنگ جنگي و مواد مخدر صنعتي نيز كشف و ضبط گرديده است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: عتیقه ، کشف ، قدمت ، دوره ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.