جب بوش در تازه ترین اظهارنظر خود با هدف اطمینان دادن به محافل صهیونیستی، برادرش جرج بوش را اصلی ترین مشاور خود در تعامل با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشینگتن پست، "جِب بوش"، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در تازه ترین اظهارات خود در جمع حامیان مالی حزب جمهوری خواه آمریکا در منهتن نیویورک، از "جرج دبلیو بوش" به عنوان مشاور اصلی خود در مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی و اتخاذ موضع گیری های سیاسی خود در این زمینه یاد کرد.

گرچه کسانی مثل میلیاردر معروف، "پل سینگر"، به عنوان یکی از مجریان این گردهمایی، از حضار خواسته بودند نسبت به مسائل مطرح شده رازدار باشند، خبرهایی از این دست در اواخر هفته جاری به میان افکار عمومی آمریکا درز کرده است که البته چندان هم برای آنها غیرقابل پیش بینی نبود.

به عقیده نگارندۀ این سطور در روزنامه واشینگتن پست، معرفی جرج بوش به عنوان مشاور، آنهم در حالی که بسیاری در آمریکا هنوز از میراث بدنام او در حوزه سیاست خارجی و جنگ افروزی های او در خاورمیانه دل چرکین هستند، حرکت بر لبه تیغ است و سود و زیان آن توأمان است.

جرج بوش ماه گذشته گفته بود سعی می کند تا حد امکان از حضور در رقابت های انتخاباتی برادرش دوری کند، چرا که مردم آمریکا انتظار و تحمل وجود یک حاکمیت خانوادگی در کشورشان را ندارند. در عین حال، این اظهارنظر زودهنگام جِب نشان می دهد که او هم به حفظ میراث خانوادگی آمریکا پای بند است.

برگزاری این همایش با تلاش پل سینگر و مشاوران او میسر شده بود و در راستای سایر تجمعاتی بود که پیش از این نیز با حمایت این گروه برای سایر نامزدهای حزب جمهوری خواه نظیر "مارکو روبیو"، "اسکات واکر" و "کارلی فیورینا" ترتیب داده شده بود.

آنچه که جب بوش را وادار به افشای نام مشاور واقعی اش در قضایای مربوط به رژیم صهیونیستی کرد، سئوالی بود که در این همایش در خصوص نقش "جیمز بیکر" از او پرسیده شد. بیکر، وزیر خارجه اسبق آمریکا و دوست دیرینه خانواده بوش است و اخیراً به خاطر برخی انتقادهایش در جمع گروه J Street، موجب نارضایتی بسیاری از جمهوری خواهان شده بود.

جِب در جواب این سئوال به نوعی می خواست اطمینان خاطر برخی محافل داخلی را از اصیل بودن مواضعش نسبت به حمایت دیرینه آمریکا از رژیم صهیونیستی فراهم کند. او گفت: "بیکر برای من قابل احترام است، اما مهره اصلی در تیم سیاست خارجی من، جرج است نه بیکر."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
پدر و پسر بوش کم خوردند و مردم آمریکا کم به بدبختی فلاکت رساندند ، حالا نوبت بردار دیگر شده است که با کمک کشیش های صهیونیست بد درهانه مردم آمریکا برود و برای جب بوش رای گدائی کنند .
مردم آمریکا چقدر بد بخت هستند که از دست خاندان جنایتکار بوش ارامش ندارند .
آخرین اخبار