نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا مدعی شد ایران بارها به منافع آمریکا حمله کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ان.بی.سی؛ «جب بوش» ، برادر جرج دبلیو بوش ، رئیس جمهور سابق آمریکا ، امروز در سخنرانی انتخاباتی خود در شیکاگو در مورد روابط خارجی آمریکا سخن گفت.

وی که یکی از اصلی ترین نمایندگان حزب جمهوری خواه در انتخابات سال 2016 است ، در این سخنرانی از مواضع اسرائیل در مورد مذاکرات هسته ای با ایران به طور تمام قد حمایت کرد.

وی تاکید کرد که موافق تصویب طرح جدید تحریم ها علیه ایران است.

وی گفت: آمریکا دیگر مایه ترس و هراس دشمنان خود نیست. در این قسمت از سخنرانی ، بوش قصد داشت از دشمنان آمریکا نام ببرد که به اشتباه به جای ایران ، از نام عراق استفاده کرد و بلافاصله متوجه اشتباه خود شد و آن را تصحیح کرد.

وی در این سخنرانی در مورد اوکراین ، ایران و مساله هسته ای و مذاکرات اتمی  و سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره ، به اظهار مواضع خود پرداخت.

جب بوش ضمن دفاع از سیاستهای جرج بوش در عراق ، تاکید کرد که در عراق ممکن است اشتباهاتی رخ داده باشد ، اما دخالت در عراق مفید بود. همه از داده هایی که نشان می داد عراق سلاح کشتار جمعی دارد استقبال کردیم اما در نهایت متوجه شدیم این اطلاعات صحیح نیستند.وی در مورد ایران نیز گفت کنگره باید در مورد مذاکرات هسته ای دو روش را همزمان پیش ببرد. اول وضع تحریم های جدید علیه ایران و دوم ملزم کردن دولت و وزارت خارجه به اینکه هر گونه توافقی با ایران را در گنگره به تایید نمایندگان برساند.
جب بوش در مورد رویکرد سیاسی اش به اسرائیل گفت : " بسیار مایلم تا سخنان نتانیاهو را در کنگره آمریکا بشنوم ."وی در مورد عادی سازی روابط با کوبا نیز از دولت اوباما انتقاد شدیدی کرد و تاکید کرد مذاکره با کوبا ، مذاکره ای بد بوده است و دستاوردی برای آمریکا نداشته است.وی در مورد اوکراین نیز به شدت از روسیه انتقاد کرد.
جب بوش جمهوری خواه و 62 ساله ، همواره خواهان اتخاذ رویکرد نظامی در عرصه روابط خارجی است.
وی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ فرماندار ایالت فلوریدا بود.  فرزند دوم جورج هربرت واکر بوش و برادر کوچکتر رئیس جمهور سابق این کشور، جورج دبلیو بوش می‌باشد.
بوش به کرات در رسانه‌ها به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ مطرح می‌شود و در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ اعلام کرد در حال بررسی احتمال رقابت در انتخابات ریاست جمهوری است.احتمال دارد هیلاری کلینتون رقیب دموکرات وی باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار