هاشمی مدنی از اجرای ضریب 20 هزار تومان در برخی آزمایشگاه‌ها خبر داد.

سید حسن هاشمی مدنی عضو هیئت مدیره‌ی انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: از ابتدای هفته جاری برخی آزمایشگاه‌ها با ضریب 20 هزار تومان شروع به کار کردند زیرا آخرین مصوبه‌ی دولت بوده و راهی جز به اجرا درآوردن آن نیست.

هاشمی مدنی ضمن ارزشمند خواندن تعرفه گذاری و محاسبه ارزش‌های نسبی خدمات عنوان کرد: با شروع کار تعرفه گذاری که کار بلند مدتی است که مهرماه سال 93 شورای عالی بیمه تصویب کرد که تعرفه‌های آزمایشگاه باید از اسفند ماه سال گذشته اجرایی شود چرا که گفته شد ابتدای سال افزایش 20 درصدی داشتند.

وی اذعان کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که شورای عالی بیمه ضریب 17 هزار و پانصد تومان را برای خدمات آزمایشگاهی تصویب کرده است.

هاشمی مدنی با تاکید بر کم سابقه بودن کاهش تعرفه در طول تاریخ ادامه داد: چطور ممکن است هزینه‌های تمام شده‌ی آزمایشگاهیان 30-40 درصدی افزایش داشته باشد اما تعرفه‌های کاهش بیابد؟ مایقین داریم اشتباهی صورت گرفته زیرا درغیر این صورت آزمایشگاه‌ها مجبور به اخراج پرسنل خود خواهند شد، که طبق برآوردهای انجام شده حداقل 7 تا 8 هزار نیرو کار خود را از دست خواهند داد.

وی افزود: علاوه بر اخراج پرسنل ممکن است کیفیت کار آزمایشگاه‌ها افت پیدا کند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار