محمد جواد غروی دبیر انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالین ایران ضمن اشاره به مظلومیت آزمایشگاه‌ها در سال های گذشته، گفت: امسال آزمایشگاه ها در مورد تعرفه‌های خود مغفول مانده‌اند.

محمد جواد غروی دبیر انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان کرد: تعرفه‌های آزمایشگاهی در سال جدید مغفول مانده است هرچند که در سال‌های گذشته نیز این بی‌اعتنایی ها دیده می‌شد اما سال‌ جاری این مظلومیت به طور مضاعف به چشم می‌خورد. 

غروی افزود: مهر سال 93 طبق ابلاغیه‌ای هیئت دولت قرار بر اجرای تعرفه‌های آزمایشگاهی در اسفندماه شد، بنابراین همه متخصصین این حوزه به انتظار سال 94 و اجرایی شدن تعرفه‌های با ضریب 20 هزار تومانی خود نشستند. اما حال با گذشت حدود 2 ماه از شروع امسال 94 و با انتشار کتابچه ارزش های نسبی موردی راجع‌ به خدمات آزمایشگاهی مطرح نشد که رنجش و کدورت همکاران را در پی داشت.

 دبیر انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی ضمن اشاره به برگزاری جلساتی با حضور هیئت مدیره انجمن‌های مختلف آزمایشگاهی با نظام پزشکی عنوان کرد: ما در پی دیداری با شخص محترم وزیر مبنی بر اجرایی شدن ضریب 20 هزار تومان هستیم. 

وی دلیل خود و سایر متخصصین برای اجرایی شدن ضریب 20 هزار تومان را اینگونه بیان کرد: بر خلاف تعاریف بین المللی مبنی بر ارزش 70 تا 75 درصدی خدمات درمانی با تشخیص‌های آزمایشگاهی در دنیا، ایران این تعاریف به درستی جا نیافتاده و جایگاه مناسبی برای آن ها تبیین نشده است. 

وی افزود: شاید برخی همکاران تصور می‌کنند در سال‌هایی افزایش تعرفه‌های آزمایشگاهی به گونه‌ای بوده که دیگر نیازی به افزایش آن نیست اما غافل از این که در سال‌هایی نیز این میزان صفر بوده است. علاوه بر این با توجه به افزایش حقوق کارکنان و هزینه کیت ها متخصصین علوم آزمایشگاهی نیز درخواست افزایش ارزش‌های نسبی با همان تناسب را دارند. 

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر عنان کار در اختیار انجمن‌هاست اما ما به شدت تحت فشار هستیم و لذا بعید نیست فضا به گونه‌ای دگرگون شود که هر آزمایشگاهی نرخ خود را دنبال کند.


 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار